کد خبر: ۱۹۳۲۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۸ دی ۱۳۹۲
نماینده مردم گناباد در مجلس گفت: قیمت پیشنهادی دولت برای نرخ ارز در بودجه سال ۹۳ بسیار بالاست و دولت باید در جهت تقویت پول ملی حرکت کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محمد رجایی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن گرامیداشت حماسه مردمی یوم‌الله 9 دی اظهار داشت: امیدوارم همه ما با تلاش شبانه‌روزی و به دور از گروه‌گرایی برای خدمت به این مردم شریف و رفع مشکلاتشان پاسخی درخور این فداکاری داشته باشیم.

وی خطاب به رئیس‌جمهور ادامه داد: با انتخاب شما روح امید در جامعه دمیده شد و این امید در میان مردم پدید آمد که از فشارهای شدید اقتصادی کاسته خواهد شد امیدوارم این نور امید به خاموشی نگراید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: آقای رئیس‌جمهور مجلس شورای اسلامی صادقانه خواستار موفقیت شماست و این امر را در رأی بالای خود به وزرای پیشنهادی شما نشان داد چرا که موفقیت شما را موفقیت نظام و اعتدال می‌داند.

رجایی اظهار داشت: افزایش غیرمنطقی و سریع نرخ ارز علاوه بر اینکه ضربه حیثیتی بر کشور و پول ملی ما وارد کرد باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در کشور شد و نه تنها توده مردم را به شدت تحت تأثیر و فشار قرار داد بلکه هزینه‌های ثابت سرمایه‌گذاری را شدیدا افزایش داد به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان با مشکل کمبود سرمایه در گردش مواجه شده و مجبور به کاهش تولید و حتی توقف آن شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل مواجه شدن با افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها علی‌رقم صرف هزینه‌های زیاد برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری مجبور شدند تن به شکست داده و سرمایه‌گذاری را متوقف کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه یکی از عوامل مؤثر در افزایش قیمت ارز و کالاها در کنار مسائل واقعی اقتصاد مسائل روانیست لذا به به آقای رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم به همکاران خود توصیه کند تا اظهار سخنانی که باعث نگرانی جامعه می‌شود خودداری کنند و اجازه ندهد با این توجیه که کاهش ارزش پول ملی موجب افزایش صادرات می‌شود برای بالا نگه‌داشتن نرخ ارز تلاش شود چرا که می‌دانیم این نظریه با فرض ثابت بودن سایر شرایط و به دلیل ارزان شدن کالاهای داخلی برای خارجی‌ها و گران شدن کالاهای خارجی برای داخل است.

رجایی خاطرنشان کرد: به تجربه ثابت شده است که در کشور ما افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت تمام کالاها شده و و به سرعت اثر افزایش قیمت ارز بر صادرات و واردات را خنثی می‌کند و تنها اثر ماندگار آن افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و فشار مضاعف مضاعف بر مردم و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر است.

وی افزود: قیمت پیشنهادی دولت برای نرخ ارز در بودجه سال 93 بسیار بالاست و دولت باید در جهت تقویت پول ملی حرکت کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون روحانیون مجلس اظهار داشت: به دلیل حاکمیت فرهنگ سرمایه‌داری بر اندیشه تعداد قابل توجهی از افراد جامعه بخش خصوصی هیچ مسئولیتی جز بیشتر کردن سود برای خود قائل نیست که این می‌تواند موجب توسعه غیرمتوازن در کشور چرا که بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و دورافتاده از خود نشان نمی‌دهد.

رجایی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود تا دولت ضمن اعتدال و جلوگیری از افراط در خصوصی سازی طرحهایی ویژه در مناطق کمتر برخوردار اجرا کند و پس از تکمیل در صورت لزوم آن را به مردم واگذار کند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله تأکید بر بهره‌برداری از فرودگاه گناباد و نیز تأمین آب شرب بجستان و نیز گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه و نیز آسفالت راه‌های روستایی منطقه از مسئولین خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها