کد خبر: ۱۹۲۶۶۶
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۰۶ دی ۱۳۹۲

مذاکره‌کننده ارشد فلسطین امروز (جمعه) در واکنش به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت 1400 واحد مسکونی جدید درکرانه باختری، گفت: رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا خواسته است تا مانع گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست روز پنج‌شنبه‌ خود با مقامات آمریکایی در کرانه باختری این مسئله را اعلام کرد.

وی افزود: عباس به منظور حفظ روند صلح و تلاش‌های آمریکا از واشنگتن خواست تا برای توقف گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیل مداخله کند.

یکی از مقامات رژیم صهیونیستی امروز اظهار کرد، اسرائیل قصد دارد تا 1400 واحد مسکونی در کرانه باختری بسازد و این مساله را در روزهای آتی پس از آزادی گروه سوم از اسرای فلسطینی اعلام خواهد کرد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: حدود 600 واحد مسکونی در شهرک "رامات اشلومو" واقع در کرانه باختری ساخته می‌شود. حدود 800 واحد مسکونی دیگر نیز در دیگر شهرک‌های کرانه باختری که اسرائیل قصد دارد آنها را در مذاکرات صلح آتی حفظ کند، ساخته می‌شود. اما این لیست هنوز نهایی نشده است.

فلسطینی‌ها اعلام کردند، گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه می‌تواند مذاکرات صلح به میانجی‌گری آمریکا را که پس از سه سال وقفه در ماه ژوئیه سال جاری میلادی از سر گرفته شد، متزلزل کند.

انتظار می‌رود رژیم صهیونیستی در روزهای آتی سومین گروه از اسرای فلسطینی را آزاد کند و پس از این اقدام برنامه جدید شهرک‌سازی‌ها را اعلام خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها