کد خبر: ۱۹۲۶۵۳
زمان انتشار: ۱۸:۱۵     ۰۶ دی ۱۳۹۲

رئیس‌جمهوری آمریکا لایحه بودجه را که اخیرا توسط قانونگذاران به چالش کشیده شده بود، امضا کرد؛ اقدامی که باعث تسریع اقدامات در تعطیلی زندان گوآنتانامو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از امضای این لایحه در جریان تعطیلاتش در هاوایی، "قانون اختیار دفاع ملی" را برای ارائه مجوز در تسریع عودت زندانیان گوآنتانامو مورد تحسین قرار داد و در بیانیه‌ای گفت: معتقدم که این قانون یک رویکرد اجرایی و انعطاف‌پذیری بیشتری را در انتقال زندانیان از گوآنتانامو به سایر کشورها به وجود می‌آورد. همچنین باعث می‌شود تا با اعضای کنگره همکاری کنیم و گام‌های بیشتری را در انجام تمهیدات برای تعطیلی این زندان در کوبا برداریم.

این قانون جدید همچنان از انتقال زندانیان گوآنتانامو به آمریکا ممانعت به عمل می‌آورد؛ محدودیتی که اوباما با آن مخالف است. وی افزود: تداوم فعالیت این بازداشتگاه باعث تضعیف امنیت ملی ما، از میان رفتن و به هدر رفتن منابع، متزلزل شدن روابط ما با متحدان اصلی و شرکا و تداوم خشونت‌های افراط‌ گرایانه می‌شود.

این قانون مبلغ 552.1 میلیارد دلار هزینه‌های نظامی و 80.7 میلیارد دلار هزینه برای عملیات احتیاطی در خارج از کشور به ویژه افغانستان را تضمین می‌کند.

همچنین به ارتش آمریکا اجازه می‌دهد تا یک درصد پرسنل نظامی را افزایش دهد و اصلاحات مورد نیاز از سوی پنتاگون برای مقابله و بررسی سوء استفاده‌های جنسی در ارتش انجام شود.

این بودجه که توسط باراک اوباما امضا شده به محدودیت‌های هزینه‌های سال 2014 و 2015 میلادی نظم می‌بخشد و 63 میلیارد دلار در کاهش خودسرانه هزینه‌ها را که از اول 2014 میلادی اجرایی می‌شود، از میان برمی‌دارد. این اقدام باعث می‌شود تا خطر مربوط به تعطیلی دولت پس از 15 ژانویه کم شود؛ زمانی که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها یکسری لایحه‌های هزینه را تحت محدودیت‌های جدید ارائه می‌کنند.

ناکامی در انجام و اجرای آن باعث بروز یک تعطیلی دیگر در دولت فدرال آمریکا می‌شود؛ همانند آنچه که واشنگتن را از اول تا 16 اکتبر 2013 فلج کرد.

این لایحه امضا شده توسط اوباما 967 میلیارد از هزینه‌های 2013 را که قراراست در سال 2014 میلادی به 1.012 تریلیون دلار افزایش یابد، پوشش می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها