کد خبر: ۱۹۲۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
 پس از سفر سه روزه شاه بحرين به تركيه، دو كشور در بيانيه‌اي رسمي و در ادامه سياست‌ غرب عليه سوريه درباره وضعيت اين كشور ابراز نگراني كردند و به بهانه حمايت از مردم، خواستار توقف عمليات نظامي عليه گروهك‌هاي مسلح شدند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، حمد بن عيسي جمعه گذشته براي سفري رسمي وارد تركيه شد و پس از ديدار با سران اين كشور، امروز دوشنبه (5 سپتامبر) به اين سفر پايان داد.

به گزارش خبرگزاري رسمي بحرين (بنا)، حمد بن عيسي در اين سفر به همراه سران تركيه بر اراده مشترك دو كشور براي تعميق همكاري‌ها در همه حوزه‌ها و گسترش مناسبات تاكيد كردند.

در بيانيه مشترك دو كشور آماده است كه شاه بحرين از نقش فعال تركيه در حل مشكلات منطقه با راهكارهاي مسالمت‌آميز استقبال كرده است.

در اين بيانيه آمده است كه منامه و آنكارا نگراني خود را از اتفاقات خشونت‌بار روزافزون در سوريه و وضعيت معيشتي دشوار در اين كشور ابراز نگراني كردند.

بحرين و تركيه در حالي از خشونت سوريه دم مي‌زنند كه مردم بحرين در چند ماه اخير به دليل تظاهرات و آزادي‌خواهي و گروه‌هاي كرد در تركيه تحت سركوب شديد مقامات اين كشور قرار گرفته‌اند.

در حالي كه ارتش سوريه به گفته مقامات اين كشور در حال سركوب گروه‌هاي مسلحي است كه در جديدترين كمين خود 9 نيروي امنيتي را كشتند و بيش از 15 نفر ديگر را مجروح كردند، تركيه و بحرين در بيانيه مشترك خود خواستار توقف خشونت در اين كشور و در حقيقت مقابله با سركوب گروهك‌هاي تروريست مسلح سوريه شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها