کد خبر: ۱۹۲۴۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۵ دی ۱۳۹۲
متعاقب سفر ماه گذشته نخست‌وزیر عراق به واشنگتن برای درخواست کمک، آمریکا در حال ارسال سلاح‌ به این کشور خاورمیانه است تا به دولت بغداد در مبارزه با گروه‌های القاعده کمک کند.

 

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، آمریکا در حال ارسال یکسری موشک و هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی به عراق است تا به دولت این کشور در مبارزه با شورشیان القاعده که در حال پیشروی در قلمرو غرب عراق و سوریه هستند، کمک کند.

این اقدام آمریکا بعد از آن صورت گرفته است که «نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق ماه گذشته در دیداری با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای مبارزه با گروه‌های افراطی در عراق خواستار کمک شد.

بمب‌گذاری‌ها در روز کریسمس به مناطق مسیحی‌نشین بغداد موجب کشته شدن دهها نفر شد که گروههای وابسته به القاعده چنین حملاتی را انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، آمریکا در صدد است تا ماه مارس سال 2014، 10 هواپیمای بدون سرنشین به عراق ارائه کند و مقامات اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم آمریکا می‌گویند که به طرز موثری مکان‌ها و سرچشمه شبکه القاعده در عراق را رهگیری کنند و این اطلاعات را در اختیار دولت عراق بگذارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها