کد خبر: ۱۹۲۳۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۰۵ دی ۱۳۹۲
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به تحلیل دولت آمریکا پرداخت و نوشت که سال ۲۰۱۳ یک سال تباه شده برای «باراک اوباما» است که با وعده‌های بزرگ آغاز شد و در عوض با ناامیدی بزرگ به پایان رسید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه محلی «دی»، وقتی تاریخ‌نویسان، داستان ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» را بنویسند، 2013 سال تباه‌شده برای وی خواهد بود. این سال با وعده بزرگ آغاز شد و با ناامیدی بزرگ به پایان رسید.

شکاف بین آنچه که انتظار می‌رفت و آنچه واقعاً توسط اوباما صورت گرفت در کاهش شدید میزان محبوبیت وی در تمام سال 2013 کاملاً مشهود است.

بر اساس این گزارش، ریاست‌جمهوری‌های دور دوم حیله و تزویر است. سرعت سیاست‌های مدرن موجب می‌شود رئیس‌جمهوری که برای بار دوم برگزیده شده است، از آن چیزهایی که مجدداً به آنها سوگند یاد کرده فاصله گیرد. فسادها بیشتر ریشه می‌دواند.

معمولاً یک رئیس جمهور تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره در دور دوم ریاست‌جمهوری خود به دنبال آن است که امور به خوبی پیش رود و کارهای بزرگی انجام دهد، بعد از آن، توجه‌ها به این سمت می‌رود که چه کسی رئیس‌جمهور بعدی خواهد بود اما با اینحال، اوباما حتی نتوانسته تا فرا رسیدن انتخابات میاندوره‌ای دور دوم کنگره همین کار را انجام دهد.

در کنگره قدرت خرد شده است، دموکرات‌ها کنترل سنا را در دست دارند و اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در دست جمهوری‌خواهان است. تمام آن چیزهایی که در 2013 رخ داد و به طور دقیق‌تر آنچه که در این سال رخ نداد، شانس برجای گذاشتن یک میراث با دوام در حزبش، واشنگتن و در بعد وسیع‌تر، سیاست را وخیم‌تر می‌کند.

این روزنامه آمریکایی سپس به رخدادهایی که در دولت اوباما در سال جاری میلادی افتاده، اشاره کرد و نوشت که افشاگری «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا از برنامه جاسوسی این آژانس موجب شد که اعتبار اوباما در نزد همپیمانانش چون آلمان و برزیل بسیار خدشه‌دار شود.

بر اساس این گزارش، جمهوری‌خواهان اصرار دارند که دولت اوباما بر اطلاعات مربوط به کسی سرپوش می‌گذارد که اطلاعاتی درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی در 11 سپتامبر 2012 رخ داد، در اختیار دارد.

این گزارش سپس به طرح خدمات درمانی اوباما معروف به «اوباماکر» پرداخت و نوشت که این تنها دستاورد بزرگ 5 سال ریاست‌جمهوری اوباما است. اجرای تبادل بیمه خدمات درمانی دولت فدرال که یکی از عناصر کلیدی قانون است، کاملاً با شکست روبرو بوده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود اینگونه نوشت که در کنار تمام اینها، در سال 2013، آمریکا با کنگره‌ای با کارایی بسیار پایین در تاریخ آمریکا روبرو بود، تنها 55 لایحه در دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا به تصویب درآمد و بعد از آن به قانون تبدیل شد. همچنین، کنگره به پایین‌ترین حد محبوبیت در بین افکار عمومی مردم رسید و مردم آمریکا دیگر رئیس‌جمهور خود را دوست ندارند و یا شاید مهم‌تر از آن به وی اعتماد ندارند.

بر اساس این گزارش، علیرغم آنکه اقتصاد آمریکا تا حدودی بهبود بخشیده شد اما 2013 به پایان رسیده است و آسیب‌ وارده به نام تجاری اوباما فراتر از این تقویم سال 2013 باقی خواهد ماند و دیگر شانس‌های دومی در تصدی ریاست‌جمهوری وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها