کد خبر: ۱۹۲۲۸۱
زمان انتشار: ۰۰:۲۸     ۰۵ دی ۱۳۹۲
"اومیت یاردیم"، سفیر ترکیه در تهران، درباره اینکه قبلا گفته شده بود، "حسن روحانی" رییس‌جمهور کشورمان به ترکیه سفر می‌کند و این که آیا این سفر به تعویق افتاده، اظهار داشت: مسئله مبنی به تاخیر افتادن این سفر وجود ندارد، ایران و ترکیه تصمیم گرفته‌اند در سطوح عالی سفرهایی انجام بگیرد. همچنین "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه به تهران سفر می‌کند اما هنوز تاریخ‌ها مشخص نشده است.
سفیر ترکیه در تهران در گفتگو با ایسنا، درباره توافق اخیر ترکیه و اتحادیه اروپا مبنی بر تسهیل رفت و آمد بدون اخذ روادید و تاثیر آن بر رفت و‌ آمد ایرانیان به ترکیه با توجه به نزدیکی اتمام زمان رفت و آمد به این کشور بدون روادید گفت: این توافق اخیر میان ترکیه و اتحادیه اروپا بر مسئله رفت و آمد ایرانیان و اتباع ترک به کشورهای یکدیگر تاثیری نمی‌گذارد.



اردیم درباره انتشار اخباری مبنی بر مورد اتهام قرار گرفتن "هالک بانک" به خاطر همکاری با ایران تصریح کرد: این اتفاق به تازگی رخ داده من هم از طریق رسانه‌ها این خبر را دنبال می‌کنم اما باید به این نکته اشاره کنم که هالک بانک برای روابط ایران و ترکیه بسیار سودمند و تاثیر مثبتی داشته است. این بانک یکی از مهم‌ترین سازمان‌هایی است که توانست به تجارت ایران و ترکیه کمک بسزایی داشته باشد به خصوص برای ایران خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به تازگی اختلاف دیدگاه‌ها میان ایران و ترکیه درباره بحران سوریه کاهش یافته است؟ بیان داشت: از ابتدا نیز این اختلاف نظرها میان دو کشور کم بوده است. هرگونه آسیب وارده به سوریه می‌تواند عواقب سنگینی برای ایران و ترکیه به همراه داشته باشد. بزرگترین اختلاف نظر میان ایران و ترکیه درباره "بشار اسد" است، اما این مسئله نیز قابل حل است.

سفیر ترکیه در تهران با اشاره به رفت و‌ آمد پی‌ در پی و روابط نزدیک ترکیه و سوریه پیش از آغاز این بحران گفت: انتشار چنین اخباری چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. اگر میان دو کشور یک اختلاف معقولی وجود داشته باشد در این صورت کشوری می‌تواند میانجی‌گری کند اما ما هیچ انتظاری مبنی بر برقراری ارتباط با حکومت اسد نداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها