کد خبر: ۱۹۲۲۰۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۷     ۰۴ دی ۱۳۹۲

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به دنبال طرح اخیر آمریکا برای منطقه مرزی "دره اردن" تاکید کرد که واشنگتن حق ندارد برای فلسطین خط مرزی ترسیم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری روسیه الیوم، یاسر عبد ربه، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) روز چهارشنبه در مصاحبه با رادیو "صدای فلسطین" اعلام کرد: آمریکا حق ندارد درمورد مرزبندی‌های ما تصمیم گرفته و به اسرائیل اجازه دهد که قطعه‌ای از زمین‌های ایران را جدا کند.

وی با انتقاد شدید از طرح اخیر آمریکا در دره اردن گفت: اگر تمایل دارید چیزی را به کسی ببخشید می‌توانید قطعه‌ای از کالیفرنیا یا واشنگتن را ببخشید. شما حق ندارید اراضی که به مردم فلسطین تعلق دارند را به کسی ببخشید. مردم فلسطین از حق خود چشم‌پوشی نمی‌کنند.

عبد ربه همچنین توافق مرحله‌ای که آمریکا آن را برای ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطین ارائه کرده و بر آن اصرار دارد را بسیار خطرناک و پیچیده‌ توصیف کرد.

وی گفت: توافق مذکور در صورت انعقاد امری بسیار خطرناک خواهد بود و باعث از بین رفتن تمام تلاش‌های مردم و نیروهای فلسطینی‌ها خواهد شد و مردم فلسطین نیز با آن مخالفت خواهند کرد.

عبد ربه افزود: ما بارها گفته‌ایم که ضرورتی برای توافق نمی‌بینیم چرا که این توافق به اسرائیل این اجازه را خواهد داد که به مطالبات خود در اراضی فلسطینی‌ها دست یابد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پیشتر طرح پیشنهادی آمریکا در خصوص استقرار نیروهای امنیتی اسرائیل در مرزهای مشترک اردن و فلسطین را رد کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها