کد خبر: ۱۹۱۸۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۰۳ دی ۱۳۹۲
دبیر شورای تبیین مواضع کشور درباره اتفاقات سال 88 گفت: کودتایی که علیه رای مردم در این سال اتفاق افتاد، نقض حقوق شهروندی توسط فتنه‌گران بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، رامین شمسایی نیا در نشست خبری شورای تبیین مواضع کشوری، درباره حماسه 9 دی گفت: در دی ماه 88 مسئله شفافی اتفاق افتاد. وقتی مردم حرف‌ها و نظرات نامزدهای مختلف را شنیدند با مشارکت 80 درصدی درانتخابات شرکت کردند و به کاندیدای مورد نظر خود رای دادند، اما مشکل از آنجا آغاز شد که جریان تجدید نظر ‌طلب که قبل از این نیز در کشور سابقه فتنه‌گری داشت، به رای مردم تمکین نکرد و علیه رای مردم و جمهوریت نظام دست به کودتا زد؛ این در حالی است که وقتی مردم در برابر فتنه‌گری‌ها صبر کردند کار به جایی رسید که در عاشورای سال 88 به مقدس‌ترین آموزه‌های دینی مردم ایران اهانت کردند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه آنچه در سال 88 اتفاق افتاد یک افتضاح بزرگ سیاسی برای جریان تجدیدنظر طلب و فتنه‌گرها بود، خاطرنشان کرد: آنها با توهین به آموزه‌های اسلامی، ماهیت ضددینی و ضدانقلابی خود را برای مردم هویداتر کردند و نشان دادند که همه آنچه درباره دموکراسی‌خواهی و مردم‌سالاری می گویند، ادعاهای دروغ و پرتناقض است. این جریان تجدید نظرطلب به خاطر قدرت‌طلبی خود و رای نیاوردن نامزدشان هشت ماه کشور را به آشوب کشاندند و بسیاری از حقوق شهروندی مردم را ضایع کردند، در حالی که در مقابل آن در 9 دی 88 شاهد حرکت مردمی بودیم که مطالبه محاکمه فتنه‌گران را داشتند.


در حماسه 9 دی 88 مردم حقوق شهروندی خود را طلب کردند


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: مردم در 9 دی 88 حقوق شهروندی خود را طلب کردند و پرسیدند که چرا رای مردم اگر خلاف خواسته فتنه گران است باید تقلب خوانده شود و باید علیه آن دست به کودتا بزنند؟ مسئله اینجاست که سران فتنه اگر بخواهند محاکمه شوند قطعاً حکم آنان طبق آموزه‌های حقوقی و فقهی مفسد فی‌الارض است و باید اعدام شوند اگر تا کنون این موضوع اتفاق نیفتاده به خاطر رافت و صبر نظام اسلامی بوده است؛ آنها قبل از اینکه در دادگاه محاکمه شوند، در بین مردم و افکار عمومی محاکمه شده اند.


شمسایی نیا با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته حامیان فتنه با پررویی هر چه تمام‌تر به حمایت از عملکرد فتنه پرداخته اند، ابراز داشت: ما به عنوان جنبش دانشجویی از نظام اسلامی می‌خواهیم با سران فتنه برخورد قاطع کرده و آنان را در دادگاه محاکمه کند و به سزای اعمالشان برساند.

 

برخی از پیاده‌نظام‌های فتنه در حال بازگشت به صحنه‌های اجرایی در لوای مسئولان اجرایی کشور هستند


وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی خود را مدافع حقوق شهروندی مردم می‌داند، گفت: جنبش دانشجویی معتقد است مهم‌ترین رکن حقوق شهروندی مردم رای آنان در انتخابات است که در سال 88 از سوی فتنه گران مورد بی‌مهری قرار گرفت؛ نگرانی ما به عنوان جنبش دانشجویی این است که برخی از پیاده‌نظام‌های فتنه در حال بازگشت به صحنه‌های اجرایی در لوای مسئولان اجرایی کشور هستند که همین جا به دولت تذکر می‌دهیم خشم انقلابی مردم، این اقدامات را نخواهد پذیرفت و قطعاً مردم اگر لازم باشد 9 دی دیگر را رقم خواهند زد.

 

تشکیل دادگاه‌های نمادین و بررسی مبانی حقوقی برای محاکمه سران فتنه در دانشگاه ها


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در پایان درباره برنامه های این تشکل در 9 دی تصریح کرد: از برنامه های ما تشکیل دادگاه‌های نمادین و بررسی مبانی حقوقی برای محاکمه سران فتنه است؛ ما به عنوان بسیج دانشجویی از دولت مطالبه داریم که با برخورد با سران فتنه و طرد حامیان فتنه حقوق شهروندی مردم را مطالبه کند که اصلی‌ترین این حقوق، حق رای و حق انتخاب در سال 88 است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها