کد خبر: ۱۹۱۷۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۳ دی ۱۳۹۲
نلو وينگادا در آستانه سرمربيگري تيم ملي فوتبال المپيک (اميد) قرار گرفت.

نلو وينگادا سرمربي اسبق تيم فوتبال پرسپوليس جدي‌ترين گزينه فدراسيون فوتبال براي هدايت تيم ملي فوتبال المپيک (اميد) است و پس از مذاکرات موفقيت‌آميزي که با مديران فدراسيون داشته در آستانه عقد قرارداد با آنها قرار دارد.

به گزارش ايسنا ، گفته مي‌شود توافق اين مربي پرتغالي با مسوولان فدراسيون براي عقد قراردادي 3 ساله است که اين قرارداد پس از بازگشت علي کفاشيان رييس فدراسيون از سفر کربلا نهايي مي‌شود.

سابقه مربيگري نلو وينگادا

او اواسط خرداد پيش از سه مسابقه پاياني تيم ملي در انتخابي جام جهاني مقابل قطر، لبنان و کره‌جنوبي به کمک کارلوس کي‌روش آمد و به عنوان مشاور در کنار او کار کرد. همان زمان زمزمه‌هاي تداوم حضور او در تيم ملي مطرح شد که وينگادا صراحتا آن را تکذيب کرد.

وينگادا در سال 1996 سرمربي تيم اميد پرتغال در المپيک آتلانتا بود و با تيم کشورش به مقام چهارمي رسيد. اولين خاطره ايراني‌ها با وينگادا به جام ملت‌هاي آسيا سال 96 برمي‌گردد، زماني که اين مربي هدايت تيم ملي عربستان را برعهده داشت و در آن مسابقات دو مرتبه مقابل تيم ايران قرار گرفت.

او در فوتبال پرتغال سابقه سرمربيگري تيم ملي کشورش و همينطور تيم‌هاي بلننسه و ماريتيتو را داشته است. در آفريقا مدتي هدايت تيم‌هاي الزمالک و الاهلي و همينطور المپيک مصر را برعهده داشت. المپيک اردن، اف‌سي سئول کره‌جنوبي و داليان چين از ديگر تيم‌هايي هستند که وينگادا سرمربي آنها بوده است. چين آخرين محل مربيگري دوست و هموطن کارلوس کي‌روش بود.

فدراسيون البته مربيان خارجي ديگري را هم مدنظر داشت و گفته‌ مي‌شد فلمينگ دانمارکي سرمربي اسبق تيم ملي زير 21 سال دانمارک که مدتي مدير تيم‌هاي پايه مس کرمان هم بود جزو گزينه‌ها قرار داشته است اما آنچه مسلم است فدراسيون اکنون هيچ نظري روي اين مربي ندارد.

تيم اميد در حال حاضر از بازيکناني تشکيل خواهد شد که سال گذشته در تيم ملي جوانان عضويت داشتند که در مسابقات قهرماني آسيا با وجود شايستگي‌هايشان نتوانستند از مرحله گروهي صعود کنند.

قرار است اولين تورنمنت رسمي تيم اميد که در اين مقطع زماني تشکيل مي‌شود، بازي‌هاي آسيايي اينچئون کره‌جنوبي باشد تا اين رقابت‌ها به عنوان مقدمه‌اي در راه آماده‌سازي اين تيم براي بازي‌هاي مقدماتي المپيک 2016 ريودوژانيرو قرار گيرد.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها