به گزارش 598 به نقل از تسنیم، روز دوشنبه و روز تعطیلی مجلس شورای اسلامی بود
که اول وقت با حجتالاسلام روحالله حسینیان تماس گرفتم و در مورد پرونده
«فیل مست» توضیحاتی را دادم. روح الله حسینیان هم بعد از نماز ظهر و عصر
وقت داد تا برای انجام مصاحبه به دفترش در مرکز اسناد انقلاب اسلامی بروم.
البته به دلیل اینکه آقای حسینیان ویزیت دکتر داشتند، مجبور بودیم مصاحبه
کوتاه باشد ولی با این حال گفتوگوی ما 50 دقیقه طول کشید.
روحالله
حسینیان در کارنامه اجرایی خود مسئولیتهایی همچون مشاور امنیتی
رئیسجمهور در دولت نهم، دادستان دادگاه ویژه روحانیت تهران، جانشین
نماینده دادگاه انقلاب در وزارت اطلاعات را دارد و در دورانی که
حجتالاسلام ریشهری مسئولیت دادستانی انقلاب اسلامی را بهعهده داشت، به
دادستانی رفت و مسئولیت قائممقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات
را بهعهده گرفت. حسینیان در انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی نیز کاندیدای
شهر تهران بود که توانست از مردم تهران رأی اعتماد بگیرد و همچنین به مجلس
نهم نیز راه یافت و بر کرسی کمیسیون اصل نود تکیه زد.
به گزارش
تسنیم، گفتوگوی ما با حجتالاسلام روحالله حسینیان از ریشه فتنه 88 شروع
شد که وی معتقد بود ریشه فتنه 88 در 18 تیر 78 است. او میگوید: ریشه فتنه
18 تیر را هم در جنب و جوش برخی از رده های اصلاح طلبان در دوم خرداد باید
جستجو کرد. قبل از دوم خرداد یک بازگشت و رجعتی پیش آمد که ریشه در
لیبرالیسم غربی داشت. حلقه کیان که باید خیلی از دوستان با آن آشنایی داشته
باشند و مقالاتی که در آن به چاپ می رسید، بازتابی از طرز تفکر و دروت
مایه جریانی بود که بعدا فتنه را رهبری کردند. در این حلقه می بینیم که
بازگشت از اسلام و رجعت به لیبرالیسم غربی کاملا مشهود است.
وی
افزود: بعد از این که اینها هم به این نتیجه رسیدند که نمیتوانند اقلیت
را بر اکثریت حاکم کنند (به دلیل اینکه واقعا مردم در انتخابات 88 نشان
دادند که خواستار حاکمیت جناح انقلابی در کشور هستند و جناح لیبرال جایگاهی
ندارد) آنها با همان تفکر و نیروها و با همان سازوکاری که در 18 تیر به
میدان آمدند، منتهی با یک حمایت جهانی، حمایتی که همه ابرقدرتها پشت قضیه
قرار گرفتند.
مشاور امنیتی رئیس جمهور در دولت نهم همچنین در مورد
نحوه مدیریت جریان فتنه 88 اظهار داشت: جالب است بدانید که برای سران این
جریان فتنه در سد کرج قایقی را اجاره کرده بودند و از آنجا جریان فتنه را
مدیریت و رهبری میکردند که به هر حال نیروهای اطلاعاتی آنها را کشف نکنند.
نماینده
مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد ارتباطات جریان فتنه گروه
های معاند و کشورهای بیگانه نیز تصریح کرد: در جریان فتنه88 هماهنگیها و
رابطه تلفنی بین خارج و داخل کاملا مشخص کننده این بود که یک جریان جدی در
کار است. به همین جهت رهبری دائما اخطار می دادند که آمریکاییها و
خارجیها میخواهند سوء استفاده کنند. متاسفانه افرادی مثل آقای هاشمی
رفسنجانی هم در این مسئله پیشگام شد و به عنوان اینکه انتخابات باید آزاد
باشد، با شعار "انتخابات آزاد" به میدان آمد و کلید و جرقه این کار فتنه
آمیز را زد ولی شما اگر یادتان باشد تلویزیونهای بیبیسی و سیانان یک
استودیویی را در همین قیطریه زده بودند که کارگزاران جریان فتنه از اینجا
مدیریت کرده و افراد را میآوردند که مستقیم از همین داخل فتنه روی آنتن
برود و از خارج پشتیبانی و پخش کنند.
حجتالاسلام حسینیان همچنین در
مورد نقش بهائیان در فتنه 88 اظهار داشت: سند هست که نقش بهائیان در فتنه
کاملاً پیداست که سازماندهی و مدیریتی قدرتمند پشت قضیه بود که جریان فتنه
را مدیریت کند. ممکن است از قبل هماهنگ نشده باشد، اما یک همگونی فکری بین
فتنه گران داخل و خارج وجود داشت که آرام آرام که نزدیک انتخابات که شد،
این ها به سرعت مشغول نزدیک شدن به هم و سازماندهی مشترک شدند.
رئیس
مرکز اسناد انقلاب اسلامی همچنین در تشریح حکم «محارب» و «بغی» در شرع و
فقه اسلامی گفت: در شرع در تعریف محارب این آمده که کسی که شمشیرش را برای
ترساندن مردم بکشد «محارب» هست. یک چیز دیگری که در فقه آمده عنوان «بغی»
است که اگر حکومتی اسلامی باشد و یک عده به هر نحو و ترتیبی بخواهند بر
این حکومت شورش کنند، این ها «باغی» محسوب میشوند و حکم آنها هم مشخص است.
در اسلام حکم این افراد «مفسدفی الارض» است و فرقی هم نمیکنند چه کسانی
باشند. از جمله کسانی که در زمان حضرت امیر «باغی» شناخته شدند چه کسانی
بودند؟ جریان فتنه جمل.کسانی که مسلمان بوده بلکه از اصحاب و نزدیکان
پیامبر خدا بودند.کسی خیلی تعجب نکند.حضرت علی (ع) با آنها جنگید و آنها را
سرکوب کرد.
نماینده مرم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد
طرح «اعدام محاربان» که در سال 88 از سوی وی در مجلس شورای اسلامی پیگیری
میشد نیز گفت: آن چیزی که ما دنبالش بودیم (همان طرح محاکمه محاربان) این
بود که به مدت ده روز محاکمه اینها طول بکشد و سریعاً حکم خدا جاری شود،
ولی عدهای نخواستند و اجازه ندادند که آن طرح در مجلس و در صحن عمومی مطرح
شود.
وی جرم سران داخلی فتنه را در دایره قانون مجازات اسلامی
میداند و میگوید: جرم «محارب» و «باغی» در قانون مجازات اسلامی مشخص است.
جرم سیاسی مادون این است. یعنی جرایمی مثل این که علیه نظام اسلامی
تبلیغات میکنند که در قانون آمده که کسی که علیه نظام تبلیغ میکند مجازات
خودش را دارد. منتهی اینها از این جرایمی هستند که مشمول «جرم سیاسی»
میشوند.
حجتالاسلام حسینیان ادامه داد: جرم کسی که آمده و بیت
المال را به آتش کشیده که جرم سیاسی نیست، بلکه یک جنایت است.کسی که در
خیابان روی کسی که ظاهرش شبیه طرفداران نظام بوده چاقو می کشد،کسی که ترور
می کند که حکمش جرم سیاسی نیست. این یک جنایت است. بنابراین جنایت و جرم
سیاسی کاملا با یکدیگر متفاوتند.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در
مورد طرح دروغ «تقلب» در انتخابات سال 88 نیز گفت: یک وقت میآیند و به قول
خودشان کلمهای را به عنوان «رمز آشوب» بیان میکنند. میگویید مردم تقلب
شده، بریزید در خیابانها و حق خود را بگیرید یا اینکه خودشان میآیند و در
خیابان راه میافتند و میگویند مردم دنبال ما حرکت کنید. اینها با هم
فرق میکند. زمانی انسان تقلب را مطرح میکند و این حق هر کسی است که
میرود و به دنبال آن استدلال میکند و وقتی هم که رد شد باید بپذیرد. اما
وقتی که با نام تقلب آمد و رفت به خیابان و وارد فاز مقابله شد، درست مثل
خوارجی میماند که از فاز سیاسی کار را به فاز نظامی تبدیل کردند. بنابراین
اینها کاملاً با هم متفاوت است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای
اسلامی اضافه کرد: ما نباید کسانی که مخالف آزادی هستند را آزاد
کنیم.کسانی که حداقل حقوق دموکراسی را به مردم ندادند و حداقل این حقوق این
است که اگر کسی رأی اکثریت را آورد، باید بپذیریم؛ این دیگر الفبای
دموکراسی است.اینها به الفبا هم ارزش نگذاشتند.چه طور میشود به اینها که
دشمن دموکراسی هستند، اجازه داد که در جامعه آزاد باشند و به توطئههای
خودشان ادامه دهند؟
حجتالاسلام روح الله حسینیان در مورد حماسه
«9دی» نیز اظهار داشت: باید بگوییم 9 دی تجلی وفاداری به نظام جمهوری
اسلامی و تجلی درایت رهبری است. ما همان زمان معتقد بودیم که باید با خشونت
مسئله را قطع کرد. رهبری با صبر و درایت و شکیبایی جریان فتنه را مدیریت
کرد. یعنی اجازه دادند که فتنهگران خودشان را به مردم نشان دهند. یک عده
از مردم عادی فریب خورده بودند و به عنوان اینکه حقشان ضایع شده و به صحنه
آمدند، اما رهبری میوه فتنه را قیچی نکرد تا خودش پوسید و افتاد. اجازه
دادند در جریان روز قدس خود را نشان بدهند و به خیابانها آمده و علیه
فلسطین و به نفع اسرائیل شعار بدهند.
وی همچنین در مورد ادعای جریان
اصلاحات در مورد مبارزه با اسرائیل گفت: بعضی از این دوم خردادیها مدعی
بودند ما مبارزه علیه اسرائیل را بنیانگذاری کردیم. این جریان نشان داد که
آنها هم راست نمیگفتند، چون نیامدند موضع گیری کنند. علاوه بر این، ماهیت
فتنهگران را به مردم نشان داد و عدهای از مردم که فریب اینها را خورده
بودند جدا شدند. در روز عاشورا نیز جریان فتنه وارد شد و نشان داد نه امام
حسین (ع) را قبول دارد و نه احترام ظاهری حسین بن علی (ع) را نگه میدارد.
آمدند کف و سوت زدند و آتش سوزی به پا کردند و به مردمی که در حال نماز
بودند سنگ انداختند.