کد خبر: ۱۹۱۰۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۳۰ آذر ۱۳۹۲
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: دمشق فهرست خود برای شرکت در ژنو 2 را ارائه داده و ریاست هیات سوری را ولید‌المعلم بر عهده خواهد داشت. این در حالی است که مخالفان سوریه نیز اعلام کردند که کردهای سوریه دو هیات به این کنفرانس اعزام خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، گنادی گاتیلف، معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه در پایان دیدار سه‌جانبه نمایندگان روسیه،‌ آمریکا و سازمان ملل در خصوص سوریه اعلام کرد: در خصوص مشارکت حدود 30 کشور در ژنو 2 توافق شده اما در خصوص ایران هنوز توافقی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: مشارکت ایران برای آمریکا غیرقابل قبول نیست و ما بار دیگر بر موضع خود در حمایت از مشارکت ایران در ژنو 2 تاکید می‌کنیم.

این مسئول روسی ادامه داد: اینکه مخالفان سوری هنوز فهرست هیات شرکت‌کننده در ژنو 2 را ارائه نکرده‌اند احتمال دارد به شکست تلاش‌ها برای کنفرانس ژنو 2 بینجامد کما اینکه اخیرا نیز شاهد بودیم نمایندگان گروه‌های مخالف سوری خواهان به تاخیر افتادن کنفرانس ژنو 2 بودند که دلیل این درخواست در وهله اول عدم آمادگی آنها برای اعلام اسامی هیات شرکت‌کننده در ژنو 2 است.

گاتیلف با بیان اینکه دولت سوریه به تمام تعهدات خود در خصوص برگزاری ژنو 2 پایبند بوده و فهرست هیات شرکت‌کننده در این کنفرانس را ارائه داده تاکید کرد: از طرف دولت سوریه ولید‌المعلم، وزیر خارجه این کشور ریاست هیات شرکت‌کننده را بر عهده خواهد داشت.

از سوی دیگر، احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که کردهای سوریه در کنفرانس ژنو 2 مشارکت خواهند داشت.

وی در حاشیه دیدارش از اردوگاه آوارگان سوری در استان اربیل عراق گفت: کردها در چارچوب دو هیات یکی با مخالفان و دیگری با هیات دولت سوریه در ژنو2 مشارکت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها