کد خبر: ۱۹۱۰۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۳۰ آذر ۱۳۹۲
اخضر الابراهیمی در پایان نشست سه جانبه با نمایندگان روسیه و آمریکا اعلام کرد، بر سر مشارکت 30 کشور از جمله عربستان در نشست ژنو 2 توافق شده اما مخالفت‌های آمریکا باعث شده هنوز موضوع مشارکت ایران در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه روسیه الیوم، نشست مشورتی اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه با نمایندگان روسیه و آمریکا عصر جمعه برگزار شد و پس از این نشست الابراهیمی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، حضور بیش از 30 کشور در کنفرانس ژنو 2 قطعی شده است.

وی گفت: در این نشست علاوه بر اعضای دائم شورای امنیت نمایندگانی از مصر، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، کویت، لبنان، قطر، عربستان، مراکش، عمان، اسپانیا، سوئد، ترکیه، امارات و چندین کشور دیگر دعوت شده‌اند.

الابراهیمی گفت: در نشست ژنو نماینده اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز مشارکت خواهند داشت و برای عربستان نیز دعوت نامه فرستاده شده تا در این نشست حاضر شود.

وی درباره مشارکت ایران در کنفرانس مذکور نیز گفت: هم‌پیمانان ما در آمریکا با مشارکت ایران در نشست ژنو مشکل دارند و اگر چه ما در سازمان ملل به ایرانی‌ها اطمینان داده‌ایم که سازمان ملل خواهان مشارکت تهران در نشست است اما هنوز بر سر حضور نماینده ایران ژنو 2 توافق حاصل نشده است.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه همچنین در خصوص بالا گرفتن خشونت‌ها در سوریه ابراز نگرانی کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 23 میلیون سوری نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و با ید به آنها کمک‌رسانی شود.

وی گفت: با مخالفان سوری نیز تماس گرفته‌ایم و آنها نیز قرار است بزودی لیست افراد مشارکت‌کننده در ژنو 2 را برای ما ارسال کنند.

الابراهیمی تاکید کرد: در نشست ژنو 2 نمایندگان دولت سوریه نیز حضور خواهند داشت. در نشستی که با نمایندگان آمریکا و روسیه داشتم در مورد سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بحث و گفتگویی صورت نگرفت.

وی در پایان گفت که این کنفرانس اقدامی خارق‌العاده نخواهد بود و روند مذاکرات احتمالا طولانی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها