کد خبر: ۱۹۱۰۴
زمان انتشار: ۲۰:۵۰     ۱۲ شهريور ۱۳۹۰
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اخباری مبنی بر کنار رفتن "کاظم جلالی" نماینده "لاریجانی" از کمیته 8+7، تصریح کرد: از کناره‌گیری و استعفاي وی،‌ اطلاع دقیق ندارم.

سیدکمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به اخبار جدید پیرامون فعالیت کمیته 8+7، اظهار داشت: متکی و باهنر به عنوان نمایندگان جبهه پیروان حضور فعالی در این کمیته دارند و همراه با سایر اعضا در حال برنامه‌ریزی برای اصولگریان هستند.

*مطالبات جبهه پایداری توسط هیئت داوری دریافت می‌شود

وی با بیان اینکه این امیدواری وجود دارد که جبهه پایداری هم به کمیته وحدت اصولگرایی بپیوندد، افزود: قرار است گفت‌وگوها بین جبهه پایداری و کمیته اصولگرایان ادامه پیدا کند و مطالبات آنها توسط هیئت داوری دریافت شود و تبادل‌نظر صورت گیرد.

سجادی خاطرنشان کرد: گروه 8 نفره کمیته اصولگرایان جلسات مشترک و جداگانه اي با هیئت داوری دارد، از این رو همه منتظر هستند جبهه پایداری نیز به گروه بپیوندد.

* از کناره‌گیری و استعفای کاظم جلالی اطلاع دقیق ندارم

وی در خصوص اخباری مبنی بر کنار رفتن "کاظم جلالی" نماینده "لاریجانی" از کمیته 8+7، تصریح کرد: از کناره‌گیری و استعفا دادن وی،‌ اطلاع دقیق ندارم.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با اشاره به ادامه روند وحدت اصولگرایان، اظهار داشت: کمیته 15 نفره کار خود را در حالی که همواره از جبهه پایداری دعوت می‌کند، ادامه می‌دهد و قطار وحدت اصولگرایان در هیچ ایستگاهی متوقف نخواهد شد.

* اصلاح‌طلبان در حال تهیه لیست انتخاباتی به شکل چراغ خاموش هستند

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان در حال کار انتخاباتی به شکل چراغ خاموش هستند و لیست خود را تهیه و منتشر کرده‌اند و در شهرستان‌ها نیز مشغول کار انتخاباتی هستند، افزود: بیش از این نباید برای حرکت جبهه اصولگرایی زمان را هدر داد و جبهه پایداری نیز پس از دریافت پاسخ سوالات باید خود را به جبهه متحد اصولگرایی برساند.

سجادی در خصوص مرزبندی جبهه پایداری با ساکنین فتنه و علت هجمه‌ها به این جبهه‌، تصریح کرد: این موضوع درست است، اما موضوعی که وجود دارد عدم مرزبندی جبهه پایداری با گروه انحرافی است حتی برخی از اعضای این جبهه در مقابل فتنه موضع‌گیری صحیح نداشتند.

وی در پاسخ به این سؤال که مگر مرزبندی جبهه پایداری از نظر شما با جریان فتنه و جریان انحرافی شفاف نیست، اظهار داشت: بنده برخی از عناصر پایداری را مدنظر دارم ولی برخی اعضای پایداری مثل حسینیان و آیت‌الله مصباح و ... موضع‌گیری خوبی در قبال فتنه و گروه انحرافی داشتند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر اینکه جبهه پیروان همواره جریان فتنه را محکوم و توبیخ کرده است، گفت: البته ممکن است برخی شخصیت‌ها دیرتر چنین موضعی گرفته باشند اما به هر حال اصولگرایان با فتنه مرزبندی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پیروان خط امام و رهبری، مشی‌خاصی را برای وحدت دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: دو نماینده در کمیته اصولگرایان برای جبهه پیروانی که 15 حزب و تشکل سیاسی دارد، کم است؛ از این‌رو حداقل باید 4 نفر به نمایندگی از چبهه پیروان حضور پیدا می‌کردند.

سجادی با تأکید بر اینکه روحانیت و مرزبندی کامل با فتنه‌گران و گروه انحرافی، محور حرکت اصولگرایان است، ادامه داد: بنابراین حرکت با محوریت جامعتین و وحدت حداکثری تمام اصولگرایانی که محکمات نظام را قبول دارند، هدف ماست.

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت افزایش نماینده جبهه پیروان در کمیته وحدت، آیا شائبه سهم‌خواهی ایجاد نخواهد شد، گفت: ما درصدد افزایش نماینده نیستیم و این تحلیل است؛ یعنی اگر دیگران بخواهند تعداد نمایندگان خود را افزایش دهند، جبهه پیروان که دارای احزاب شناسنامه‌دار و سابقه فعالیت از ابتدای انقلاب است، اولی خواهد بود.

سجادی افزود: ما به این دو نماینده راضی هستیم ولی اگر سایر گروه‌ها بخواهند سهم بیشتری طلب کنند، جبهه پیروان هم احتمالاً دو نماینده معرفی کند تا عدالت و انصاف رعایت شود.

وی در خصوص اقبال بیشتر مردم به گروه‌هایی همچون جبهه پایداری، عنوان کرد: جبهه پایداری امتداد رایحه خوش خدمت بوده و جایگاه کیفی و کمی آنها مشخص است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با بیان اینکه اصولگرایی که اصول و محوریت روحانیت اصیل یعنی جامعتین و رهبری نظام را قبول داشته باشند، چهر‌ه‌های محبوب محسوب می‌شوند، تصریح کرد: علت استقبال مردم از گروه و حزبی خاص شعارهای اسلامی است و اگر مردم احساس کنند آنها با ارزش‌ها و ولایت فقیه زاویه پیدا کرده‌اند، از حمایت خود دست برمی‌دارند.

* کناره‌گیری اعضای جبهه پایداری از دولت به دلیل وجود انحراف یک ارزش است

سجادی در خصوص اینکه به دلیل کناره‌گیری اکثر اعضای پایداری به محض ملاحظه انحراف در بدنه دولت اعتماد مردم به آنها جلب شده است، تصریح کرد: بله این کناره‌گیری یک ارزش است.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری ابهاماتی را در درون خود به وجود آورده است، گفت: مشخص نیست جبهه پایداری حزب است یا خیر و برای جبهه شدن لازم است چند حزب یک جبهه تشکیل دهند اما اعضای پایداری به عنوان چهره‌های حقیقی جبهه سیاسی تشکیل داده‌اند.

* جبهه پایداری با وحدت اصولگرایان مخالفت ندارد

سجادی در پاسخ به سوال که مگر کمیسیون ماده 10 احزاب، فعالیت جبهه پایداری را تأیید نکرده است، اظهار داشت: باید مشخص شود آنها چند حزب تشکیل داده‌اند، بنابراین اگر جبهه پایداری عاقلانه بیندیشد و در عین حال به سؤال‌های آنها پاسخ داده شود، این جبهه با وحدت مخالفتی نخواهند داشت و دوستدار وحدت اصولگرایان است، از این رو بهتر است که زیرنظر جامعتین باشند.

وی در خاتمه تأکید کرد: اگر اصولگرایان وحدت نداشته باشند، قافیه را خواهند باخت و هرگاه که وحدت کمرنگی داشتند، مجلس سوم و ششم تشکیل شد و آنها شکست ‌خوردند بنابراین تنها راه ممکن وحدت حداکثری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها