کد خبر: ۱۹۱۰۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۳۰ آذر ۱۳۹۲
يک کارشناس داوري با تحليل داوري ديدار صبا و استقلال در هفته‌ نوزدهم ليگ برتر فوتبال گفت: وقتي داور تصميمي مي‌گيرد بايد به آن احترام بگذارد، ولي متاسفانه در يک مورد اين اتفاق رخ نداد.

رحيم رحيمي مقدم با تحليل قضاوت سعيد مظفري‌زاده و کمک‌هايش در بازي صبا و استقلال در هفته‌ نوزدهم ليگ برتر فوتبال، عملکرد داور و همکارانش را "خوب" توصيف کرد، اما گفت که مظفري‌زاده مي‌توانست بهتر از اين انجام وظيفه کند.

به گزارش ايسنا ، اين داور بين‌المللي قديمي همچنين گفت: آن طور که از صفحه تلويزيون بازي را ديدم به نظرم آمد که داور به دليل حواشي قبل بازي قصد داشت بازي را اداره کند تا براي هيچ يک از دو تيم مشکلي پيش نيايد.

وي در ادامه به بررسي چند صحنه مهم بازي پرداخت که در ادامه مي‌خوانيد.

* تاخير در شروع بازي مساله ساز مي‌شود

بازي با هشت دقيقه‌ تاخير شروع شد که مسئولان برگزاري مسابقه بايد به اين مساله توجه مي‌کردند. وقتي قرار است چند بازي همزمان برگزار شود اين گونه تاخيرها مي‌تواند مساله ايجاد کند. مخصوصا اگر سرنوشت قهرماني يا سقوط تيم‌ها به هفته‌هاي پاياني بکشد، اين مساله خيلي مهم مي‌شود.

* دو اخطار استقلال گم شد

در دقيقه‌ 38 ، داور مي‌توانست به پژمان نوري از استقلال کارت زرد بدهد، چون از پشت ضربه‌اي را به آشيل بازيکن صبا وارد کرد. همچنين در دقيقه‌ 51 ، تيموريان بايد اخطار مي‌گرفت که داور اين کار را نکرد.

* داور مي‌توانست بازي را آرام کند

بازي در نيمه اول فيزيکي و پر برخورد بود، اما در نيمه دوم اين مساله شدت بيشتري گرفت. داور مي‌توانست در نيمه دوم با دادن کارت زرد به بازيکنان خاصي بازي را آرام کند،‌ اما اين کار را نکرد.

*‌داور به تصميم خودش احترام نگذاشت!

وقت تلف شده در اختيار داور است و اوست که اعلام مي‌کند بازي چند دقيقه‌ وقت تلف شده دارد. داور در پايان بازي چهار دقيقه‌ وقت تلف شده اعلام کرد. ولي پس از گذشت سه دقيقه‌ و 10 ثانيه سوت را زد که کار اشتباهي بود. داور مي توانست سه دقيقه‌ وقت تلف شده اعلام کند،‌ اما وقتي چهار دقيقه‌ اعلام کرد بايد به تصميم خودش احترام مي‌گذاشت تا حق تيمي ضايع نشود.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها