کد خبر: ۱۹۰۸۵
زمان انتشار: ۱۷:۴۲     ۱۲ شهريور ۱۳۹۰
خبرنگار الجزيره در اين گزارش اعلام کرد، اسناد مربوط به امام موسي صدر را به چشم خود در دفتر كار وزير اطلاعات رژيم قذاقي مشاهده كرده است، اما افرادي كه همراه او در محل حضور داشتند، به اين خبرنگار اجازه ندادند اسناد را به بيرون منتقل كند.

به گزارش 598 به نقل از خدمت، خبرنگار بخش انگلیسی شبكه خبري الجزيره در گزارشی اعلام کرد، با حضور در ساختمان تخريب شده وزارت اطلاعات اين رژيم ، موفق شد به يك سري اسناد فوق سري از جمله اسناد مربوط به سرنوشت امام موسي صدر و همچنين روابط و تماس هاي پنهاني رژيم قذافي با مقامات صاحب نفوذ دولت آمريكا در محل دفتر كار \'عبدالله السينوسي\' وزير اطلاعات رژيم قذاقي دسترسي پيدا كند.
خبرنگار الجزيره در اين گزارش اعلام کرد، اسناد مربوط به امام موسي صدر را به چشم خود در دفتر كار وزير اطلاعات رژيم قذاقي مشاهده كرده است، اما افرادي كه همراه او در محل حضور داشتند، به اين خبرنگار اجازه ندادند اسناد را به بيرون منتقل كند.
خبرنگار الجزيره به جزئيات بيشتري درباره اسناد مربوط به امام موسي صدر اشاره نكرده است.
امام موسي صدر بيش از ۳۰ سال پيش به دعوت رژیم قذافی در سفر به ليبي، مفقود شد و از آن زمان تاكنون هيچ اطلاعي از سرنوشت او در دست نيست.
امام موسی صدر در اواخر سال ۱۳۳۸ به توصیه های حضرات آیات بروجردی، حکیم و شیخ مرتضی آل یاسین، وصیت مرحوم آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین رهبر متوفی شیعیان لبنان را لبیک گفت و به عنوان جانشین آن مرحوم، سرزمین مادری خود ایران را به سوی لبنان ترک کرد . اصلاح امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه شیعیان لبنان از یکسو، و استفاده از ظرفیت های منحصر به فرد لبنان برای نمایاندن چهره عاقل، عادل، انساندوست و با زمان مکتب اهل بیت به جهانیان از سوی دیگر، اهداف اصلی این هجرت را تشکیل می داد.
وی به عنوان یکی از برجسته ترین روحانیون دینی و سیاسی شیعیان پس از عزیمت به لبنان، مجلس اعلای شیعیان این کشور را تأسیس کرد و زعامت شیعیان لبنان را برعهده گرفت. مچنین جنبش محرومان لبنان موسوم به "جنبش امل" در اوایل سال ۱۳۵۳ به رهبری امام موسی صدر شکل گرفت.

روابط مخفي قذافي با مقامات آمريكايي
خبرنگار الجزيره همچنین موفق شده است، بخشي از اسناد محرمانه مربوط به تماس ها و روابط سري و مخفيانه رژيم قذاقي با برخي مقامات صاحب نفوذ دولت آمريكا را از دفتر كار وزير اطلاعات اين رژيم به طور مخفيانه خارج كند.
بر اساس اين اسناد، رژيم قذاقي باوجود اينكه در ظاهر خود را ضدآمريكايي نشان مي داد، اما در پشت پرده با مقامات دولت آمريكا از جمله ديويد ولچ، معاون وزير امور خارجه آمريكا در زمان رياست جمهوري جورج بوش در تماس بوده و اين مقام آمريكايي گفت وگوها و ديدارهايي با مقامات رسمي ارشد ليبي از جمله افرادي به نام هاي ابوبكر الزليتني و محمد احمد اسماعيل داشته است.
اين اسناد نشان مي دهد، در دوم آگوست امسال، يعني حدود يك ماه پيش، ديويد ولچ آمريكايي با مقامات ارشد رژيم ليبي در هتل \'قور سيزنز\' در نزديكي سفارت آمريكا در قاهره دیدار کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها