کد خبر: ۱۹۰۷۶۱
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۲۸ آذر ۱۳۹۲

نخست وزیر ترکیه تحقیق درباره فساد مالی متحدانش چند ماه پیش از برگزاری انتخابات را "اقدامی کثیف" برای لکه دار کردن دولت و تضعیف پیشرفت کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه گفت: افراد پشت این تحقیقات کثیف در تلاشند تا دولتی در داخل دولت تشکیل دهند. وی در سخنان خود به جنبش فتح‌الله گولن، واعظ اسلام‌گرای پرنفوذ و تبعیدی ترکیه که حامیانش در قوه قضائیه و نیروی پلیس این کشور تاثیر بسیاری دارند، اشاره کرد.

52 تن از جمله پسران سه وزیر، تجار پرنفوذ نزدیک به اردوغان و مقامات دولت محلی روز سه شنبه در پی تحقیقات درباره پرونده فساد مالی، دستگیر شدند.

اردوغان در کنفرانسی خبری گفت: همزمان با تلاش ما برای تبدیل ترکیه به یکی از 10 کشور برتر جهان، برخی در تلاش‌اند تا رشد سریع ما را متوقف کنند. این افراد در خارج از ترکیه هستند و نفوذ بسیاری در داخل کشور دارند. در حال حاضر عملیات بسیار کثیفی در جریان است.

براساس گزارش رسانه‌های محلی چند تن از مقامات ارشد پلیس از جمله روسای دایره جرایم مالی، جرایم برنامه‌ریزی شده و واحدهای قاچاق در استانبول و دست کم 18 تن دیگر از مقامات آنکارا پس از موج دستگیری‌های جدید، از سمت‌های خود برکنار شدند.

اردوغان افزود: این مقامات به دلیل سوء استفاده از منابع دولتی برکنار شده و هشدار داد که مقامات دیگری نیز احتمالا برکنار خواهند شد.

تنش‌ها در ماه‌های اخیر میان دولت اردوغان و جنبش "حزمت" به رهبری گولن برسر برنامه‌ تعطیلی مدارس خصوصی که نوجوانان را برای آزمون‌های رقابتی دبیرستان و دانشگاه آماده می‌کرد، افزایش یافته است.

اورهان اردملی، وکیل گلن در بیانیه‌ای گفت: فتح‌الله گلن در این تحقیقات دست ندارد. او هیچ اطلاعی درباره این تحقیقات و مقام‌هایی که آن را انجام می‌دهند ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها