کد خبر: ۱۹۰۱۵۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۲۶ آذر ۱۳۹۲

در گزارش پلیس انگلیس تاکید شده است که هیچ شواهد معتبر و موثقی مبنی بر دخالت نیروهای ویژه ارتش این کشور در کشتن پرنسس دایانا وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری آسیا، این اتهامات به دنبال ایراد ادعاهایی مبنی بر دخالت برخی اعضای سابق نیروی ویژه هوایی انگلیس در تصادف منجر به مرگ پرنسس دایانا، معشوق وی و راننده‌اشان مطرح شد. این تصادف در سال 1997 میلادی رخ داد.

اسکاتلندیارد، پلیس انگلیس، این ادعا را مورد بررسی قرار داد اما در نهایت به این نتیجه رسید که هیچ مدرک موثقی مبنی بر دخالت این نیروها در این تصادف وجود ندارد و این ادعاها بی‌اساس است.

پرنسس دایانا در 31 اوت سال 1997 پس از ترک هتلی در پاریس کشته شد. دایانا در سال 1996 از شاهزاده چارلز جدا شد.

دادگاهی در انگلیس در سال 2008 میلادی حکم کرد که دایانا و دو تن دیگر به دلیل بی‌دقتی و مستی راننده در این تصادف کشته شدند. همچنین عکاسان پاپاراتزی که خودروی دایانا را تعقیب می‌کردند، از آنها عکس می‌گرفتند که این دادگاه نور فلش‌های دوربین عکاسان را دیگر عامل تصادف اعلام کرد.

بسیاری ‌آژانس‌های اطلاعاتی فرانسه و انگلیس را در کشته شدن پرنسس دایانا مقصر می‌دانند. همچنین برخی گمان می‌کنند که اعضای خانواده سلطنتی انگلیس در توطئه کشته شدن دایانا دست داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها