کد خبر: ۱۹۰۰۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۶ آذر ۱۳۹۲
درپی افشای دیدار اخیر نمایندگان عربستان و اسرائیل در موناکو، روزنامه سعودی الوطن از تصمیم تل آویو برای ماجراجویی نظامی و سیاسی جدیدی علیه لبنان پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی الوطن نوشت که تنش‌های اخیر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی از عزم اسرائیل برای ورود به ماجراجویی نظامی و سیاسی جدیدی پرده بر می‌دارد بویژه که تنش‌ها این بار با ارتش لبنان و نه حزب الله بوده است.

این روزنامه افزود: شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و کابینه او در جلوگیری از بسته شدن توافقنامه اصولی بین ایران و قدرت‌های بزرگ درباره مسئله هسته‌ای در ژنو باید جبران شود و فشار آمریکا از طریق جان کری وزیر خارجه خود در زمینه مذاکرات سازش بین فلسطینی‌ها و اسرائیل نیز باید با تحرک عملی اسرائیل به منظور کسب بالاترین دستاورد - قبل از دستیابی به یک چارچوب یا راهکار موقت برای مسئله (سازش)- روبرو گردد.

روزنامه الوطن نوشت: اسرائیلی‌ها فقط به یک چیز معتقد هستند که تاکنون رویاهای آنها را تحقق بخشیده است و آن هم تحمیل کردن شرایط است. نتانیاهو بعد از اینکه به شهرک سازی ادامه داد و این امر به یک واقعیت تبدیل شد و بعد از تحمیل شرایط در صحرای نقب می‌خواهد که از لبنان نیز به عنوان یک اهرم فشار سیاسی دیگر در منطقه استفاده کند، و چرا که نه؟ زیرا از نظر سیاسی کسی - حتی اتحادیه اروپا با همه وزن سیاسی و اقتصادی اش- او را درباره همه ماجراجویی‌هایش سرزنش نمی‌کند زیرا وضعیت جهان عرب بویژه بعد از انقلاب‌های عربی، همه طرف های قوی را ترغیب می‌کند تا وارد میدان شده و به رقابت بر سر آن بپردازند و گمان می‌کنیم که ورود اسرائیل به یک ماجراجویی جدید فقط به زمان (مناسب) نیاز دارد.

این دیدگاه روزنامه الوطن در حالی منتشر می‌شود که شاهزاده ترکی الفیصل سفیر سابق عربستان در آمریکا و رئیس سابق سازمان اطلاعات این کشور و ایتمار رابینویچ‌ سفیر سابق اسرائیل در آمریکا اخیرا در شهر موناکوی فرانسه با یکدیگر دیدار کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها