کد خبر: ۱۸۹۷۱
زمان انتشار: ۲۲:۰۶     ۱۱ شهريور ۱۳۹۰
كتابي با نام «هرگز 11 سپتامبر را فراموش نكنيم؛ كتاب آزادي كودكان» به تازگي از سوي انتشارات «ريلي بيگ» در ايالات متحده آمريكا روانه‌ي بازار شده كه موجب بروز واكنش‌هايي از سوي مسلمانان شده است.

مسلمانان آمريكايي اين كتاب رنگ‌آميزي كودكان را «منزجركننده» خواندند و چاپ آن را محكوم كردند.

در اين كتاب تصاوير بي‌رنگي از آتش گرفتن برج‌هاي دوقلو و همچنين اعدام اسامه بن لادن ديده مي‌شود كه كودكان بايد آن‌ها را رنگ‌آميزي كنند.

«واين بل» مسوول انتشارات «ريلي بيگ» علت چاپ آن را اين چنين عنوان كرده است: اين كتاب طراحي شده تا والدين از آن به عنوان وسيله‌اي براي آموزش وقايع رخ داده در يازدهم سپتامبر به كودكان خود استفاده كند.



قيمت اين كتاب كه در اولين چاپ، 10 هزار جلد فروش داشت، شش دلار و 99 سنت است.

در يكي از تصاوير اين كتاب، بن لادن در حالي كه توسط نيروهاي نظامي محاصره شده، پشت زني محجبه مخفي شده است.

انجمن روابط آمريكايي - اسلامي كه شديدا نسبت به چاپ اين كتاب اعتراض كرده،‌ در اين‌باره گفته است: اين كتاب افراطي‌گري، تروريسم و راديكاليسم را به تمام مسلمانان نسبت مي‌دهد و اين مطلب موجب مي‌شود كودكان فكر كنند تمام مسلمانان مسوول رخدادهايي هستند كه در 11 سپتامبر روي داد و همه طرفداران دين اسلام دشمن آن‌ها هستند.

به نوشته‌ي روزنامه‌ي گاردين، اين در حالي است كه ناشر اين كتاب ادعا مي‌كند كه در كمال صداقت، احترام و درستي اين كتاب را طراحي كرده و به هيچ عنوان قصد بد جلوه دادن دين خاصي را نداشته و فقط واقعيت حوادث 11 سپتامبر را بدون هيچ ملاحظه‌اي براي كودكان به صورت تصويري روايت كرده است.

ناشر اعلام کرده که اين کتاب براي کودکان زير 10 سال مناسب است، ولي برخي منتقدان مي‌گويند که اين کتاب براي چنين سني مناسب نيست و مسلمانان هم آن را كتابي در راستاي تقويت کليشه‌هاي ضداسلامي در آمريکا مي‌دانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها