کد خبر: ۱۸۹۷۰
زمان انتشار: ۲۱:۳۵     ۱۱ شهريور ۱۳۹۰
نعل وارونه زدن نیویورک تایمز پس از سخنرانی عید فطر:
روزنامه ی نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم ریک گلادستون با نعل وارونه زدن در خصوص مضمون سخنرانی عید فطر رهبر معظم انقلاب تلاش نمود شورش های « ضد مردمی» سال 88 ایران و همچنین شورش های « از غرب تزریق شده » ی اخیر سوریه را با قیام های مردمی دیگر کشورهای عربی مقایسه و اذهان مخاطبان را از درک صحیح خطبه های نورانی حضرت امام خامنه ای در نماز عید فطر منحرف نماید و افشاگری ایشان را که طرح احتمالی غرب « برای سوء بهره برداری عظیم از کلیه ی قیام های عربی در سرتاسر این کشورها » می باشد منحصر به اغراض غربیان در کشور سوریه نماید.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - عباس پژوهش/ روز چهارشنبه رهبر ایران به غرب و اسرائیل هشدار داد که در پی سوء استفاده از شورش های ضد دولتی که جهان عرب را متشنج کرده نباشند.

به نظر می رسد این هشدار که طی یک سخنرانی در سرتاسر کشور پخش شد بازتاب دهنده ی ناخرسندی طبیعی تهران از برخی همسایگان استراتژیکش مخصوصا سوریه باشد.

سخنرانی رهبر ایران، آیت الله خامنه ای، که به مناسبت بزرگداشت عید فطر، از اعیاد مسلمانان، در دانشگاه تهران ایراد شد به طور رسمی در مطبوعات دولتی به عنوان تکریم آمیخته با احترام جنبش های انقلابی "که هویت اصیل مسلمانان را احیا کرده اند" توصیف شد.

اما این سخنرانی شامل یک اخطار هشداردهنده نیز بود که نشان می دهد با گسترش حرکت ها، رهبران ایران نگران کاهش نفوذ خود [در منطقه] هستند.

آیت الله خامنه ای گفت: "وقایعی که امروز در مصر، تونس، یمن، لیبی و برخی کشورهای دیگر رخ می دهد برای ملت های مسلمان تعیین کننده و سرنوشت ساز است". با این حال ایشان یادآور شدند :"اگر قدرت های امپریالیستی و سلطه طلب و صهیونیستی از جمله رژیم خودکامه و مستبد ایالات متحده تصمیم بگیرند از شرایط موجود به نفع خود بهره بگیرند قطعا جهان اسلام برای ده ها سال با مشکلات بزرگی مواجه خواهد بود".

نگرانی از حذف سوریه به نحو بارزی در اظهارات ایشان مشهود بود و بر تزلزل ایران درخصوص چگونگی مواجهه با حوادث واقع شده در منطقه تاکید داشت.

 در طول شورش های ضد دولتی پنج ماهه ی سوریه و در مواجهه با انزوای فزاینده ی بین المللی آن ، آقای اسد - رئیس جمهور  این کشور -سعی داشت در حالی شورشیان را با بی رحمی و وحشی گری سرکوب کند که حتی ایران قوی ترین متحد بشار اسد، در طول روزهای اخیر ایران از رژیم اسد خواسته است برای برآورده کردن خواسته های جنبش اعتراض آمیز سوریه راهی پیدا کند زیرا نگران این است که سقوط آقای اسد، تخریب منافع استراتژیک ایران در منطقه ی خاورمیانه را اثبات کند.

روز شنبه، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ی ایران، طی تماسی تلفنی برای اولین بار پس از شروع جنبش های اعتراض آمیز سوریه در اظهاراتی که از سوی ایران بیان شد، از دولت سوریه خواست تا تقاضاهای "قانونی" مردم سوریه را به رسمیت بشناسد.

ایران به منظور سهولت در ارسال تجهیزات نظامی و تأمین مالی "حزب الله"، جنبش قدرتمند سیاسی، اجتماعی و نظامی لبنان، و همچنین"حماس"، گروه شبه نظامی و اسلامگرای مسلط بر غزه، به سوریه تکیه دارد. هر دوی این گروه ها از دشمنان قسم خورده اسرائیل هستند و اسرائیل و ایالات متحده آنها را به عنوان گروه های تروریستی لحاظ می کنند.

سخنرانی آیت الله خامنه ای همچنین نشان دهنده ی مسیر نامناسبی است که رهبران ایران در تمجید از قیام ها عربی در پیش گرفته و  رهبران مستبد کشورهای همسایه را تهدید یا سرنگون کرده اند.

این درحالی است که اعتراضات ضد دولتی در خود این کشور [ایران]، همانند وقایع پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری سال 2009 میلادی (1388 ه.ش.)، سرکوب شده و از نظر مخالفان ایرانی، این سرکوب ها برای اطمینان از پیروزی رئیس جمهور تندرو ایران، محمود احمدی نژاد، انجام گردید.

به نظر می رسد رهبر ایران با بیان اینکه این کشور، در تاریخ سی و دو ساله ی انقلاب اسلامی همیشه در حال دست و پنجه نرم کردن با "موضوعات چالش برانگیز" بوده است، به این واقعیت اذعان دارد که انتخابات ایران نیز از مشکلاتی رنج می برد. اما او همچنین به مخالفین ایران که به مدت چندین ماه سکوت اختیار کرده اند هشدار داد که پیشاپیش برای انتخابات آینده ی ریاست جمهوری در سال 2013 میلادی (1399 ه.ش.) مشکل ایجاد نکنند.

او گفت: "انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است، و دشمنان درصدد هستند تا با سوء استفاده از انتخابات های مختلف، به کشور آسیب بزنند."

لینک مقاله ی نیویورک تایمز :

http://www.nytimes.com/2011/09/01/world/middleeast/01tehran.html?_r=2&scp=2&sq=Iran&st=cse

نتیجه گیری:

همان گونه که مشاهده گردید به عنوان یک طرح میان مدت و استراتژی میان گذر، غرب و رسانه های غربی بنا دارند به منظور مهارِ رسانه ای شرایط فعلیِ خاورمیانه، با ایجاد شورش در کشورهای متحد  ایران همچون سوریه و استفاده ی رسانه ای از آن و همچنین با اتکا به شورش های خودساخته ی انتخابات سال 1388 به عنوان دو نقطه ی ضعفی که توسط خود ایشان ایجاد گردیده ، فشار رسانه ای جمهوری اسلامی ایران را در این باره کاسته و تهدید تلویحی مسئولان میهن عزیزمان به این نکته اشاره نمایند که انتخابات پیش رو می تواند دستمایه ای برای تکرار برخی حوادث و تامین خوراک رسانه ای غربیان در مقابل فشارهای امروز ایران باشد.

در این باره لازم است برای مخاطبان جهانی روشنگری شود که فرمایش حضرت امام خامنه ای به هیچ وجه منحصر به سوریه و یا یکی دو کشور خاص نبوده و منحصر به کل کشورهای عربی بوده است .

در همین خصوص در چهار ماه پیش از این یادداشتی به عنوان « پیش خبر» جهت افشای طرح مخوف «دسیسه ی مثلث» در پایگاه خبری 598 درج گردید.

لازم به ذکر است قریب به یک سال پیش از آن نیز -  در بیستمین ماه از روندِ انجام ِتحقیقات، خلاصه ای از اصلِ نظریه  طی یک سخنرانی دو ساعته در جمع بسیجیان مشهد ، ارایه شده و در آن نسبت به ظهور عنقریب شورش ها و انقلابات مردمی در کشورهای عربی و قصد غربیان برای بهره برداری از آن هشدار داده شده بود و البته پیش از آن نیز طرح مخوف و گسترد ه ی غرب برای بهره برداری از این طرح، جهت بررسی و ارایه ی نظر برخی مقامات بلندپایه ی کشور کتباً به اطلاع ایشان رسانیده شده بود و البته مرتبه ای دیگر نیز در نشستی با مبلغان برتر حوزه ی علمیه خراسان این نظریه عرضه گردید که اسناد ، فیلم و مکتوبات این اطلاع رسانی نیز مکتوب و محفوظ است.

لیکن همان گونه که مخاطبان گرامی مستحضرند تا این تاریخ بنا به برخی دلایل، اصل نظریه ، در سطح وسیع و گسترده همگانی نشده و منتشر نگردید و محقق به دلیل فراهم نبودن برخی بسترهای پذیرشی و البته انگیزشی در سطح عموم از انتشار سرتاسری و کلان آن در سطح رسانه ها خودداری ورزید.

اینک و با اشارت سرانگشت مبارک مقام عظمای ولایت به سوی افشا و پرده برداری از قصد صهیونیزم جهانی در بهره بردای از قیام های خالصانه ی مردم کشورهای عربی ، نگارنده ی نظریه ی « دسیسه ی مثلث » به عون و لطف پروردگار ، نتایج تحقیقات سه ساله ی « دسیسه ی مثلث» را از طریق رسانه های سایبر به محضر رهبر فرزانه ی انقلاب، محققان حوزه ی استراتژی کشور و نیز اذهان فخیم و فهمیده جهان اسلام عرضه نماید. ان شاالله الرحمن، این بار و در آینده ی نزدیک  بار امانت بر زمین نهاده شود.


و سلام بر اهالی تحقیق  -  عباس پژوهش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها