کد خبر: ۱۸۹۴۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۲۵ آذر ۱۳۹۲
۳۳ سال پیش در چنین روزی
آن چه در سطح دنیا برای ما مطرح است موجودیت انقلابمان است که از سوی امپریالیسم و مهره های دست نشانده اش در داخل و خارج مورد تهدید می باشد. غربی ها هیچ منطقی ندارند و علنا در مقابل منطق ما عاجزند.

رخدادهای 25 آذر1359

چکیده

 

 

  • به دلیل توهین علیه اصل ولایت فقیه و روحانیت مبارز، حضرات آیات سید اسدالله مدنی ، عبدالحسین دستغیب و محمد صدوقی اطلاعیه هایی را منتشر و اعلام عزای عمومی کردند.
  • آیت الله دستغیب با اشاره به هتاکی علیه اصل ولایت فقیه تاکید کرد :  این واقعه مصیبتی بزرگ بر اسلام و مسلمین است و نیز منکری است که سکوت در برابر آن شکست اسلام می باشد که هدف امپریالیسم و دشمنان اسلام است.
  • بمباران پالایشگاه های عراق توسط جنگنده های ایرانی صدور حداقلی نفت عراق به هند را نیز قطع کرده است.
  • در حالیکه هیئت نمایندگی ایران عکس بزرگی از محمد جواد تندگویان وزیر نفت کشورمان را روی صندلی وی در اجلاس اوپک گذاشته اند وزیر نفت عراق اظهار داشت تندگویان اسیر جنگی است و با وی طبق کنوانسیون های بین المللی و اصول انسانی رفتار می شود!
  • ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور در یک مصاحبه مطبوعاتی و در تشریح اقدامات خود در جبهه های جنگ اظهار داشت : در کار تضعیف و تحلیل دشمن هستیم !
  • سید محمد خاتمی در مورد اشغال سفارت آمریکا گفت : به غربی ها گفتیم این ها گروگان نیستند بلکه آنچه را که آنها سفارت می نامیدند مرکز فرماندهی سیاسی و نظامی بر ایران و منطقه در زمان شاه معدوم بوده است.
واکنش گسترده به هتاکی ضد انقلاب به اصل ولایت فقیه

در پی حوادث جای کشور در قم ، مشهد و اصفهان که منجر به توهین علیه اصل ولایت فقیه و روحانیت مبارز شد حضرات آیات سید اسدالله مدنی ، عبدالحسین دستغیب و محمد صدوقی اطلاعیه هایی را منتشر و اعلام عزای عمومی کردند. در بخشی از اطلاعیه آیت الله مدنی آمده است : حوادث اخیر قم ، تهران ، مشهد و اصفهان که تلاش مذبوحانه ای در جهت جدایی روحانیت مبارز از مردم مسلمان است چون گذشته محکوم به شکست است .

در ادامه این اطلاعیه آمده است : مردم رشید و قهرمان و مسلمان تبریز و همدان به منظور محکوم کردن توطئه های جنایتکاران جهانخوار در این شهرها روز پنجشنبه 27 آذر روز وحدت روحانی و دانشجو با امام امت تجدید بیعت کرده و بازارها و مغازه های خود را تعطیل و با راهپیمایی و شعارهای کوبنده همه نقشه های شیطانی را محکوم می نمایند.

آیت الله صدوقی نیز در اطلاعیه ای تاکید کرد : ملت ایران خوب می داند نغمه های شومی که از حلقوم ناپاک ضد انقلاب و مخالفین جمهوری اسلامی بیرون می آید عقیم و بی اثر بوده است و جدایی روحانیت از توده های میلیونی مردم مطابق با انهدام کامل انقلاب و تحقق خواست های ابرقدرت ها و مزدوران خود فروخته داخلی آنها است. در این اطلاعیه همچنین آمده است : علیهذا پیوند دائمی خویش را با روحانیت متعهد و مبارز که همیشه در سخت ترین شرایط بار انقلاب را به دوش کشیده اند هر چه مستحکم تر خواهند نمود .

 

خاتمی: سکوت غرب در مقابل جنایت های بی شمار علیه مسلمانان و دیگر مظلومان عالم و در مقابل داد و بیداد بر سر موضوع جاسوس های آمریکایی نشانه نهایت سقوط اخلاق و انسانیت در دنیای امروز است .
آیت الله دستغیب : سکوت در برابر منکر توهین به ولایت فقیه باعث شکست اسلام است

آیت الله دستغیب نیز در اطلاعیه ای تاکید کرد : دشمنان این روزها به چیزی حمله می کنند که رمز پیروزی ملت و به منزله قلب برای این انقلاب است که در شکست آن شکست انقلاب قطعی است و آن مقام اولی الامر و  ولایت فقیه است ملت مسلمان ایران فقیه جامع الشرایط را نائب امام و نائب اولی الامر و واجب الاطاعه می دانند و جز حکومت او حکومت هر فردی یا گروهی را طاغوت دانسته و مبارزه با آن را واجب می دانند. آیت الله دستغیب با اشاره به هتاکی علیه اصل ولایت فقیه ادامه داد : این واقعه مصیبتی بزرگ بر اسلام و مسلمین است و نیز منکری است که سکوت در برابر آن شکست اسلام می باشد که هدف امپریالیسم و دشمنان اسلام است.(1)

بر اثر بمباران های ایران صدور نفت عراق به هند قطع شد

روزنامه تایمز هند در گزارشی نوشت عراق مایل بود بیشتر از قرار داد خود با هند نفت به این کشور صادر کند ولی بمباران پالایشگاه های عراق توسط جنگنده های ایرانی صدور حداقلی نفت عراق به هند را نیز قطع کرده است. اخیرا نیز بمباران های ایران سبب شد که صادرات نفت عراق از طریق ترمینالی در سوریه نیز متوقف شود.(2)

عکس تندگویان بر صندلی خالی وزیر نفت ایران در اوپک

در حالیکه هیئت نمایندگی ایران عکس بزرگی از محمد جواد تندگویان وزیر نفت کشورمان را روی صندلی وی در اجلاس اوپک گذاشته اند وزیر نفت عراق اظهار داشت تندگویان اسیر جنگی است و با وی طبق کنوانسیون های بین المللی و اصول انسانی رفتار می شود! گفتنی است در هفته های گذشته اخباری مربوط به شکنجه تندگویان در رسانه های خارجی منتشر شد که نشان می داد این شکنجه ها منجر به عمل جراحی تندگویان شده است.

از سوی دیگر مهندس حسن سادات رئیس هیئت نمایندگی ایران در کنفرانس کشورهای عضو اوپک در مصاحبه ای اظهار داشت : موضوع تندگویان مهمترین مسئله ای است که در دستور کار کنفرانس گنجانده شده است . وی ادامه داد : قرار دادن موضوع جنگ تحمیلی عراق به ایران در دستور کار کنفرانس برای ما اهمیتی در بر نخواهد داشت آن چه مهم بود قرار دادن عکس برادر تندگویان در کنفرانس و مطرح کردن وی بود که به خوبی انجام شد. خبر دیگر این که کنفرانس وزیران کشورهای صادر کننده نفت اوپک با اکثریت آرا پیشنهاد ایران را دایر بر این که مسئله جنگ ایران و عراق در دستور مذاکرات قرار گیرد رد کرد. وزیر نفت امارات گفت :‌این تصمیم برای حفظ وحدت و همبستگی اوپک گرفته شد .(3)

آیت الله دستغیب در اطلاعیه ای تاکید کرد : دشمنان این روزها به چیزی حمله می کنند که رمز پیروزی ملت و به منزله قلب برای این انقلاب است که در شکست آن شکست انقلاب قطعی است و آن مقام اولی الامر و  ولایت فقیه است.

بنی صدر : در کار تضعیف و تحلیل دشمن هستیم!

ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور در یک مصاحبه مطبوعاتی و در تشریح اقدامات خود در جبهه های جنگ اظهار داشت : در کار تضعیف و تحلیل دشمن هستیم ! وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی پرسید در یک ماه گذشته چندین بار از حمله و تهاجم به دشمن سخن گفته اید پس چه زمانی تهاجم آغاز خواهد شد گفت : ما زمانی که این حرف را زدیم عمل هم کردیم و مقابل پیشروی 12 لشکر عراقی داخل خاک کشور را گرفتیم ! وی بار دیگر مدعی شد مرحله بعدی جنگ فرا رسیده است و نتیجه اقدامات ما را در هفته های آینده خواهید دید.

رئیس جمهور در مورد آزادی جاسوس های آمریکا نیز گفت : شرایط ما روشن است و پاسخ های روشنی می طلبد آمریکا باید اموال بلوکه شده ایران را پس دهد و من گمان نمی کنم که مردم ما راه حلی را بپذیرند که دیناری از پول های آنها کم و زیاد شود. بنی صدر در پاسخ به این سوال که رقیب سیاسی شما در کشور کیست گفت : ضد انقلاب ! آنها کسانی هستند که در توطئه بر ضد این جمهوری با زد و بند با دولت خارجی و کشاندن نیروی مسلح خارجی به داخل کشور نیز پیش رفته اند و ما تا حالا بر این رقیب پیروز بوده ایم.(4)

سید محمد خاتمی : جاسوس های آمریکایی گروگان نیستند/ اینها اسیر جنگی هستند

سید محمد خاتمی گفت : رهبران بزرگ و نامدار غرب در مقابل انقلاب اسلامی ایران احساس حقارت می کردند. خاتمی در مورد تسخیر لانه جاسوسی و وضع جاسوس های آمریکایی گفت : به غربی ها گفتیم این ها گروگان نیستند بلکه آنچه را که آنها سفارت می نامیدند مرکز فرماندهی سیاسی و نظامی بر ایران و منطقه در زمان شاه معدوم بوده است و اینها در حکم اسیران جنگی هستند و از نظر ایران شرایط مشخص گردیده و مسئله تمام شده است و این آمریکا است که باید تصمیم بگیرد.

سکوت غرب نشانه سقوط اخلاق و انسانیت

خاتمی گفت : سکوت غرب در مقابل جنایت های بی شمار علیه مسلمانان و دیگر مظلومان عالم و در مقابل داد و بیداد بر سر موضوع جاسوس های آمریکایی نشانه نهایت سقوط اخلاق و انسانیت در دنیای امروز است . خاتمی همچنین گفت : آن چه در سطح دنیا برای ما مطرح است موجودیت انقلابمان است که از سوی امپریالیسم و مهره های دست نشانده اش در داخل و خارج مورد تهدید می باشد و تلاش ملت ایران هم حفظ موجودیت انقلاب اسلامی بوده و می باشد. خاتمی در مورد نتایج سفر اخیر خود به کشورهای اروپایی نیز گفت : غربی ها هیچ منطقی ندارند و علنا در مقابل منطق ما عاجز بودند.(5)

پی نوشت :

1- اطلاعات، 25 آذر1359، صفحه 2

2-  اطلاعات ، 15 آذر1359، صفحه 11

3-  اطلاعات، 25 آذر1359، صفحه 12

4- اطلاعات ، 25 آذر1359 ، صفحه 12

5- جمهوری اسلامی ، 25 آذر1359، صفحه 3

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها