کد خبر: ۱۸۹۴۱۳
زمان انتشار: ۱۶:۴۲     ۲۴ آذر ۱۳۹۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: لازم است که مجلس براساس وظیفه خود عمل کند و در راستای کمک به عنوان پشتوانه دولت در بحث مذاکرات، توافقنامه را "بررسی مجدد" کند.
سیدباقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها در این خصوص زیرکی به خرج دادند چرا که در توافقنامه ژنو گفته شده که هیچ‌گونه تحریمی را در مسئله هسته‌ای ایران به لیست تحریم‌ها اضافه نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه جملات و کلمات در مذاکرات بسیار مهم هستند و باید در استفاده از آنها دقت صورت گیرد، گفت: اگر آمریکا و 1+5 به دنبال حل مشکل هستند و می‌خواهند به این اطمینان خاطر برسند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست، تحریم‌ها دیگر محلی از اِعراب ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه ایران، نشان‌دهنده محقق شدن فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که فرموده بودند، آمریکا به دنبال ایجاد مسئله برای جمهوری اسلامی ایران و نابودی اسلام است و دنبال حل مشکل نیست. بنابراین مذاکره‌ کنندگان نیز باید این سخن را به عنوان یک اصل مهم در نظر بگیرند و دولت جدید نیز نباید به آمریکا اعتماد کند چرا که آمریکا تمام خطوط خود را از رژیم صهیونیستی می‌گیرد.

حسینی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک اسلام است و هدف آنها نابودی اسلام و تفکر ظلم‌ستیزی و مقابله با ظالم است بنابراین باید مراقب باشیم. از بُعد دیگر نیز آمریکا با اعمال تحریم علیه ایران ماهیت اصلی خود را برملا کرد البته عدم پایبندی آنها به توافقات و عهده‌نامه‌ها مسئله‌ای است که به اثبات رسیده و برای ما ثابت شده بود.

وی با بیان اینکه اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران سند روشنی در بی‌اعتمادی به آمریکا است، تصریح کرد: آنچه که مقام معظم رهبری در این مورد فرمودند که ما به آمریکایی‌ها بی‌اعتماد هستیم، اینجا کاملا برای همه اثبات شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به لزوم بررسی مجدد توافقنامه ژنو در مجلس در راستای کمک به دولت گفت: لازم است که مجلس براساس وظیفه خود عمل کند و در راستای کمک به عنوان پشتوانه دولت در بحث مذاکرات، مانند کنگره آمریکا به دنبال تقویت دولت باشد و شرایطی را فراهم کند که دولت راحت‌تر بتواند با پشتوانه مجلس، مذاکره انجام دهد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی تحت عنوان بررسی مجدد توافقنامه ژنو در این نهاد قانون‌گذاری، این موضوع را به عنوان یک طرح مطرح و بررسی کند تا این اقدام پاسخی برای حرکت‌های غیرانسانی آمریکایی‌ها باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها