کد خبر: ۱۸۹۲۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۴ آذر ۱۳۹۲
پخش 20 دقیقه تبلیغ قبل از برخی مسابقات فوتبال یا برنامه نود، بیش از 700 میلیون تومان سود خالص برای صداوسیما به همراه خواهد داشت!
بانک ورزش- آگاهی از قیمت پیام‌های بازرگانی تلویزیون همیشه برای مخاطبان این رسانه فراگیر حائز اهمیت بوده است. به ویژه خیلی از مردم دوست دارند بدانند رسانه ملی قبل از برنامه‌های مهم‌ترش مثل سریال‌های پربیننده یا پخش مستقیم مسابقات فوتبال چه تعرفه‌ای برای تبلیغ کالا و خدمات گوناگون در نظر می‌گیرد. بر همین اساس خبرنگار بانک ورزش کسب اطلاع کرده است که در حال حاضر پخش آگهی‌های مختلف در سیما به 27 طبقه مختلف تقسیم می‌شود. در ارزان‌ترین طبقه ممکن که مربوط به ساعات و شبکه‌های کم‌مخاطب می‌شود، تلویزیون دولتی ایران به ازای هر ثانیه دو هزار تومان از صاحبان کالا برای تبلیغ محصولات‌شان دستمزد می‌گیرد. این مبلغ به صورت منظم افزایش پیدا کرده و در نهایت در طبقه بیست و هفتم که احتمالا مربوط به پخش آگهی قبل و بین مسابقات مهم فوتبال می‌شود، به ثانیه‌ای 585 هزار تومان می‌رسد. به این ترتیب هر نوبت پخش یک تبلیغ 10 ثانیه‌ای در چنین طیقه‌ای نزدیک 6 میلیون تومان هزینه در پی دارد که طبیعتا 10 نوبت پخش تبلیغ مورد نظر چیزی حدود 60 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. این رقم طبعا غیر از سفارش تهیه آگهی است. با این محاسبات معلوم می‌شود پخش 20 دقیقه تبلیغ قبل از برخی مسابقات فوتبال یا برنامه نود، بیش از 700 میلیون تومان سود خالص برای صداوسیما به همراه خواهد داشت!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها