کد خبر: ۱۸۹۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۰ شهريور ۱۳۹۰
رئيس جمهوري فرانسه در سخناني كه دخالت در امور داخلي يك كشور قلمداد مي‌شود، مردم سوريه را عليه دولت اين كشور تحريك كرد و خواستار عدم حمايت آنان از دولت سوريه شد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، «نيكلا ساركوزي» در سخنراني سالانه خود در جمع سفراي فرانسه، در بخشي از سخنان خود درباره سوريه، مدعي شد كه مردم اين كشور از رئيس جمهوري خود حمايت نمي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، سازكوزي ادعا كرد كه فرانسه و شركاي اين كشور براي تحقق آمال و آرزوهاي ملت سوريه مانند آزادي و دموكراسي هر كار قانوني كه در توانش باشد انجام مي‌دهد.

وي در عين حال به رياست جمهوري مردم سوريه احترام نگذاشت و با دخالت در امور داخلي سوريه، خود را جاي مردم سوريه قرار داد و از زبان آنان مدعي شد: مقامات دمشق اشتباه‌ مي‌كنند اگر فكر مي‌كنند كه مردم سوريه آنان را تاييد مي‌كنند.

سوريه از ماه مارس گذشته به دليل فعاليت گروهك‌هاي مسلح و حمله آنان به نيروها و مقرهاي امنيتي و پليس سوريه، سبب بروز ناآرامي و درگيري در اين كشور شده است كه تاكنون صدها نفر بر اثر آن كشته شده است و كشورهاي غربي با ناديده گرفتن فعاليت گروهك‌هاي مسلح، فقط دولت سوريه را محكوم مي‌كنند و به اين بهانه آن را تحت فشار شديد سياسي-رسانه‌اي قرار داده‌اند.

ساركوزي پيش از اين نيز بنا بر درخواست آمريكا و در كنار اتحاديه اروپا و دولت آمريكا خواستار كناره‌گيري بشار اسد از قدرت در سوريه شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها