کد خبر: ۱۸۹۱۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۲۳ آذر ۱۳۹۲
وزیر دفاع آمریکا ضمن اعتراف به شکست مخالفان سوری میانه رو اعلام کرد که واشنگتن کمک های تسلیحاتی خود را متوقف کرده تا مشخص شود دست چه کسانی به انبارهای سلاح می رسد.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، "چاک هیگل"، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد شکست هایی که مخالفان سوری میانه رو به آن دچار شدند و در مقابل گروه های مسلح سوری تندرو عقب نشینی کردند، مشکلی جدی است. وی در ادامه خاطرنشان کرد که ایالات متحده به حمایت خود از نیروهای ارتش آزاد سوریه ادامه می دهد اما واشنگتن تصمیم گرفت کمک های تسلیحاتی غیرمرگبار به مخالفان در شمال سوریه را متوقف کند تا زمانی که مشخص شود که چه گروه هایی بر انبارهای سلاح و مناطق مرزی ترکیه و سوریه سیطره دارند.

هیگل در نشست خبری مشترک با همتای سنگاپوری خود اعلام کرد که "من معتقدم آنچه که طی روزهای اخیر در درگیری های سوریه رخ داد میزان پیچیدگی آن و خطرناک بودن تحولات غیر قابل پیش بینی را نشان می دهد". وی در ادامه تصریح کرد: شکست های مخالفان سوری یک مشکل جدی است و ما باید بدانیم که چگونه باید این مشکل را با کمک سلیم ادریس رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه و مخالفان میانه رو مورد بررسی قرار دهیم.

از سوی دیگر، یک مسئول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که گروهک تروریستی "الجبهه الاسلامیه" که در نوامبر گذشته از هفت گروه تندور تشکیل شده است، بر مواضع اصلی ارتش آزاد سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه مسلط شد. برخی منابع خبری گزارش دادند که سلیم ادریس رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه در پی سیطره گروه های مسلح بر مواضع آنها به سمت دوحه قطر متواری شد این در حالی است که سلیم ادریس این خبر را تکذیب کرد.

مقامات عالی رتبه آمریکایی به وال استریت ژورنال درباره جزئیات خبر فرار سلیم ادریس فرمانده ارتش آزاد سوریه به قطر اعلام کردند که سلیم ادریس ابتدا به بهانه مذاکره و گفت وگو با مقامات ترکیه به این کشور گریخت سپس به بهانه های دیگر ترجیح داد خاک ترکیه را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کند. این مسئولان آمریکایی در ادامه اعلام کردند که نخستین منبعی که خبر فرار سلیم ادریس از سوریه به ترکیه و سپس فرارش به قطر را اعلام کرد همان گروه الجبهه الاسلامیه بود.

دو مسئول عالی رتبه آمریکایی که این خبر را تایید کرده اند همچنین اعلام کردند که سلیم ادریس زمانی تصمیم به فرار از شمال خاک سوریه گرفت که مراکزش از سوی جبهه النصره و الجبهه الاسلامیه مورد تصرف قرار گرفتند و بسیاری از مهمات آمریکایی ارسالی برای ارتش آزاد سوریه به تصرف این گروه های رقیب تندرو درآمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها