کد خبر: ۱۸۸۸۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۳ آذر ۱۳۹۲
هشدار سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به ۱+۵ در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح جدید تحریم ها از سوی مقامات امریکایی خاطرنشان کرد: ما صریح و شفاف خواهیم گفت جمهوری اسلامی و ملت ایران به امریکاییها اعتماد نداشته اند و نخواهند داشت و در حال حاضر این بی اعتمادی بر دولت و ملت ما حاکم است. مجلس شورای اسلامی رفتارهای دولت های 1+5 و جمهوری اسلامی را رصد میکند که در چارچوب توافق نامه عمل شود و اگر خلاف آن عمل شود از دولت می خواهد که توافق نامه را کنارگذاشته و فعالیت های هسته ای خود را از نو آغاز کند.
دکتر سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص متن توافق نامه جمهوری اسلامی ایران و 1+5 به لحاظ حقوقی اظهار داشت: معمولا در توافقات بین المللی یک متن مشخصی با زبان رسمی مورد توافق به چاپ می رسد، ملاک قضاوت پیرامون توافق به وجود آمده  همان متن اصلی است که منتشر شده است منتهی برداشت ها و تفسیرها از متن ملاک عمل و ملاک توجه محافل نیست و ممکن است هریک از طرفین توافق  طوری تفسیرکنند و توضیح دهند که به نفع خودشان موضوع را جلوه دهند اما اینها ملاک نیست.



دکتر نقوی با اشاره به اینکه اظهارات اخیر اوباما و جان کری خارج از قواعد و عرف بین المللی است گفت: گفته های آنان حتی خارج از اخلاق دیپلماتیک است و به هر حال اوباما یاوه گویی کرد و ما معتقدیم این یاوه گوییها تحت فشار  رژیم صهیونیستی انجام می شود. چون آنها اعلام میکنند ما به امنیت رژیم اشغالگر قدس متعهدیم و باید این رژیم را راضی نگه داریم و از سوی دیگر در توافق نامه باید حقوق جمهوری اسلامی باید رعایت شود؛ لذا بین این پارادکس نمی توانند مشکل را حل نمایند.

وی در ادامه افزود: امریکاییها در جلسات وقتی با ما ملاقات می کنند تفسیرشان به نفع ماست و وقتی با آنها ملاقات می کنند تفسیر و توضیحشان به نفع آنهاست، متن مورد اجرای جمهوری اسلامی توافقنامه ای هست که انجام گرفته و منتشر شده است و البته ما منتظر این توافق نامه نبوده و نیستیم بلکه حقوق ما حقوق مسلم ماست و به غنی سازی خود ادامه خواهیم داد ولی طبق توافق جمهوری اسلامی غنی سازی خود را محدود می کند اما هیچ وقت حق غنی سازی را از دست نخواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح جدید تحریم ها از سوی مقامات امریکایی خاطرنشان کرد: ما صریح و شفاف خواهیم گفت جمهوری اسلامی و ملت ایران به امریکاییها اعتماد نداشته اند و نخواهند داشت و در حال حاضر این بی اعتمادی بر دولت و ملت ما حاکم است، و صریح و روشن اعلام می کنیم تصویب تحریم های جدید به معنی نقض توافق نامه ژنو است و اگر آنها توافق نامه را نقض نمایند جمهوری اسلامی ایران هیچ تعهدی به اجرای آن ندارد.

وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی رفتارهای دولت های 1+5 و جمهوری اسلامی را رصد میکند که در چارچوب توافق نامه عمل شود و اگر خلاف آن عمل  شود از دولت می خواهد که توافق نامه را کنارگذاشته و فعالیت های هسته ای خود را از نو آغاز کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها