کد خبر: ۱۸۸۶۷۶
زمان انتشار: ۲۱:۲۲     ۲۱ آذر ۱۳۹۲

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از تصمیم مسئولان اسرائیلی برای احداث شهرک‌های جدید تاکید کرد: پا فشاری‌ها برای احداث شهرک‌ها موجب لطمه زدن به امنیت اسرائیل و ناکام ماندن مذاکرات صلح با مسوولان فلسطینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره‌کننده ارشد این رژیم در روند صلح با فلسطین در سخنانی در دانشگاه تل‌آویو از وزیر مسکن این رژیم که اخیرا دستور احداث چندین شهرک در کرانه باختری را داده است، انتقاد کرد و گفت: ادامه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری به روابط خارجی ما با جهان لطمه وارد می‌کند.

وی با بیان این که میان یک خانه بیشتر در شهرک‌ها و امنیت رژیم صهیونیستی باید یکی را انتخاب کرد، گفت: ما امنیت و صلح را به احداث شهرک‌های بیشتر و به حاشیه رفتن اسرائیل ترجیح می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پافشاری‌های بیشتر برای احداث شهرک‌ها به شکست مذاکرات صلح می‌انجامد و به امنیت اسرائیل لطمه وارد می‌کند.

لیونی همچنین به اختلافات میان حزب "خانه یهودی" و حزب "آینده‌ای هست" اشاره کرد و گفت: حزب "خانه یهودی" حق دارد که در امور دینی و امور اسرائیل مداخله کند، اما حق ندارد که در صلح با فلسطینی‌ها مانع تراشی کند.

وی در ادامه افزود: اعضای حزب "خانه یهودی" احداث شهرک‌ها را بر حمایت از روند صلح ترجیح می‌دهند، این حزب به دنبال حل و فصل سیاسی و امنیتی نیست و تنها به احداث شهرک‌ها اهمیت می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها