کد خبر: ۱۸۸۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۹ شهريور ۱۳۹۰
سایت یورونیوز خبر داد؛
یورونیوز: «تازه ترین گزارش های منتشر شده در مورد وضعیت فقر در فرانسه که به سال 2009 میلادی مربوط می شود، حکایت از آن دارد که هشت میلیون و 200 هزار فرانسوی در این سال زیر خط فقر بودند.»

به گزارش 598 به نقل از جام نیوز؛ سایت یورونیوز امروز چهار شنبه 31 آگوست (9 شهریور) از فقیر تر شدن افراد فقیر در فرانسه خبر داد.
سایت یورونیوز نوشت: «استاندارد زندگی دهک ثروتمند جامعه فرانسه در سال 2009 میلادی نسبت به سال قبل 0.7 درصد بالاتر و استاندارد زندگی دهک فقیر جامعه 11 درصد پایین تر رفته است.»
به نوشته سایت یورونیوز، یک شهروند فرانسوی به نام "اولیور برنارد" که پیش از این مشاور املاک بوده و در حال حاضر تحت پوشش اداره رفاه اجتماعی است و ماهانه 400 یورو دریافت می کند، گفت: «درآمد من 400 یورو در ماه است. یازده یا دوازده یورو در روز و این در حالی است که فقط برای خرید بلیط مترو رفت و برگشت یک مسیر باید 3.40 یورو بپردازم. پس می بینید که چقدر زود این پول تمام می شود.»
این گزارش از رشد بیکاری به عنوان عامل افزایش فقر در جامعه فرانسه یاد می کند و می افزاید که نیمی از خانوارهای فرانسوی با درآمد کمتر از 19هزار یورو در سال زندگی می کنند. جمعیت فرانسه در این سال بیش از 69 و نیم میلیون نفر بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها