کد خبر: ۱۸۸۱۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۹ آذر ۱۳۹۲
جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی نسبت به جنگ این رژیم علیه مقدسات اسلامی در شهر قدس به خصوص مسجدالاقصی هشدار دادند.
 

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در واکنش به افشای اخبار تازه مربوط به حفاری‌های رژیم صهیونیستی در زیر دیوار غربی مسجدالاقصی و ساخت یک معبد یهودی جدید برای زنان، به این رژیم نسبت به هر گونه آسیب‌رسانی به مسجدالاقصی هشدار دادند.

شیخ «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در این باره گفت که اقدام رژیم اشغالگر در قبال قدس و مقدسات پیام آشکاری به همه طرف‌هاست مبنی بر اینکه اسرائیل نمی‌تواند شریک تلاش‌های صلح باشد و نمی‌تواند به هیچ شکلی به برقراری امنیت و ثبات در منطقه کمک کند.

شیخ عزام افزود که اسرائیل به تلاش برای ایجاد بهانه به منظور یهودی‌سازی قدس و طرد اهالی آن ادامه می‌دهد و ما نیز می‌دانیم که طرح‌های اسرائیل در قدس بخشی جدایی‌ناپذیر از جنگ این رژیم علیه ملت فلسطین است.

وی تاکید کرد که قضیه قدس برای فلسطینیان شبیه به نماز و روزه است یعنی بخشی از عقیده آنها است و علاوه بر آن قدس بخشی از تاریخ است و هیچ فلسطینی یا عرب و یا مسلمانی نمی‌تواند در خصوص قدس کوتاهی کند.

شیخ عزام به رژیم صهیونیستی نسبت به هر گونه وارد آمدن آسیب به مسجدالاقصی هشدار داد و افزود که مسجدالاقصی متعلق به همه مسلمانان است و این مسئله علاوه بر جنبه عقایدی به کرامت و مفهوم امت واحده عربی و اسلامی مربوط است.

محکومیت سکوت بین‌المللی در قبال تجاوزات علیه مسجدالاقصی

از سوی دیگر جنبش حماس در بیانیه‌ای به شدت سکوت بین‌المللی و ناتوانی کشورهای عربی برای مقابله با خطراتی که سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی را تهدید می‌کند، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که ملت فلسطین با این طرح‌ها مقابله خواهد کرد و هرگز به چشم‌پوشی از حتی یک وجب خاک فلسطین و بخشی از مقدسات آن راضی نخواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده است که طرح‌های رژیم اشغالگر و تلاش‌های آن برای تحمیل واقعیت در قدس و مسجدالاقصی هرگز محقق نخواهد شد مگر در رویاهای سران این رژیم.

حماس همچنین سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب را به عمل به مسئولیت تاریخی خود و اقدام فوری برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی در برابر خطرات یهودی‌سازی این مسجد مبارک فراخواند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها