کد خبر: ۱۸۸۰۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۱۹ آذر ۱۳۹۲
شبکه خبری الجزیره از کشته شدن چهار تن در درگیری‌های جدید میان حوثی‌ها و سلفی‌های شمال یمن و همچنین شکست کمیته میانجیگر در برقراری صلح میان دو طرف خبر داد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در ادامه درگیری‌های جدیدی که روز دوشنبه میان حوثی‌ها و سلفی‌های شمال یمن در شهر "دماج" در استان شمالی "صعده" رخ داد، چهار تن کشته شدند.

این در حالی است که منابع آگاه اعلام کردند، صدها تن فرد مسلح برای مقابله با حوثی‌ها وارد شهر دماج شده‌اند و این به معنای شدت گرفتن درگیری‌ها در این شهر است.

پیشتر نیز یک مقام آگاه در کمیته میانجی‌گری یمن که از سوی ریاست جمهوری و پارلمان این کشور برای پایان دادن به اختلافات میان حوثی‌ها و سلفی‌های این کشور منصوب شده، پس از ناکامی تمامی تلاش‌ها برای توقف جنگ در این مناطق به منابع خبری گفت که قرار است این کمیته از مناطق درگیر خارج شده و به صنعاء، پایتخت یمن بازگردد.

از سوی دیگر، هیات شورای همکاری خلیج فارس در یمن از طرف‌های درگیر در شهر دماج برای چندمین بار خواست که به درگیری‌ها پایان داده و همه اختلافات را از طریق مذاکره و راه‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل کنند.

سعد العریضی، رئیس این هیات در یمن بر لزوم ایفای نقش طرف‌های درگیر در ایجاد فضای مطلوب برای حرکت در مسیر رو به جلو و استفاده از راهکارهای سیاسی و نیز حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از یمن برای برون رفت از اوضاع کنونی و برقراری ثبات تاکید کرد.

این در حالی است که کمیته میانجی‌گری یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که درگیری‌های روز یکشنبه میان این دو گروه پنج تن کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند.

پس از اعلام آتش‌بس موقت میان دو گروه حدود دو هفته گذشته روز یکشنبه مجددا میان دو گروه درگیری‌ها شدت گرفت.

در دو ماه گذشته طی درگیری‌های شدیدی که میان حوثی‌ها و سلفی‌ها در شمال یمن رخ داده است وده‌ها تن کشته و زخمی شدند و علیرغم تلاش‌های میانجی‌گرانه کمیته مکلف از سوی ریاست جمهوری و پارلمان در ایجاد آتش‌بس میان دو گروه، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها