کد خبر: ۱۸۸۰۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۱۹ آذر ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه آمریکا فردا (چهارشنبه) بار دیگر به منظور دیدار با مقامات فلسطینی و اسرائیلی به کرانه باختری و تل‌آویو می‌رود.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت خارجه ‌آمریکا اعلام کرد، جان کری، وزیر امور خارجه این کشور فردا به منظور دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اراضی اشغالی و کرانه باختری سفر می‌کند.

این سفر تنها چند روز پس از سفر پیشین کری به اراضی اشغالی و دیدارش با مقامات فلسطینی و اسرائیلی صورت می‌گیرد. همچنین سفر مذکور در چارچوب سفرهای وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای آسیایی انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این خبر تاکید کرد که واشنگتن برای رسیدن به توافق نهایی میان فلسطین و اسرائیل و نه توافق مرحله‌ای یا موقت تمایل دارد.

سفر جان کری به اراضی اشغالی و کرانه باختری نهمین سفر وی به منطقه از ماه مارس است. کری عصر چهارشنبه واشنگتن را به مقصد قدس ترک می‌کند و قرار است در آنجا با نتانیاهو در خصوص مذاکرات صلح و پرونده هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو کند. کری روز جمعه نیز با محمود عباس در رام‌الله دیدار خواهد کرد.

از سوی دیگر، یاسر عبد ربه، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که آمریکا به تشکیلات خودگردان برای اعطای امتیازات امنیتی اعمال فشار می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها