کد خبر: ۱۸۸۰۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۱۹ آذر ۱۳۹۲
معاون دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر اینکه مخالفان سوریه باید به ریاست ائتلاف مخالفان و با بیشترین نمایندگان در کنفرانس ژنو 2 حضور داشته باشند، اعلام کرد که درهای اتحادیه عرب به روی مخالفان جهت رایزنی پیش از نشست ژنو باز است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در نشستی خبری اظهار کرد: مسئولان سوری که نماینده دولت در کنفرانس ژنو هستند، باید به اجرای تصمیمات اتخاذ شده در این کنفرانس پایبند باشند و مخالفان نیز باید به ریاست ائتلاف مخالفان و با بیشترین نمایندگان در ژنو2 حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای سازمان‌دهنده کنفرانس ژنو 2 و ناظران بر این کنفرانس، باید نیت‌های جدی برای موفقیت‌ آن داشته باشند تا بحران سوریه که هر روز قربانیان آن بیش‌تر می‌شود، به پایان برسد.

احمد بن حلی در خصوص اظهارات احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه مبنی بر اینکه نشستی در آینده نزدیک با نظارت اتحادیه عرب جهت هماهنگی میان مخالفان سوری برگزار می‌شود، گفت: اتحادیه عرب این آمادگی را دارد که با مخالفان در خصوص برگزاری هر نشست یا رایزنی همکاری کند و درهای اتحادیه عرب به روی مخالفان سوریه جهت رایزنی پیش از نشست ژنو باز است.

وی عنوان داشت: هدف از برگزاری کنفرانس ژنو 2 اجرای معاهده ژنو 1 جهت تشکیل دولت دارای اختیارات کامل برای اداره مرحله انتقالی و تحقق اصلاحات در سوریه است.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه به اهمیت دومین نشست بین‌المللی اهداکنندگان در کویت که با هدف حمایت از آوارگان سوری در ژانویه آتی برگزار می‌شود، تاکید کرد و گفت: اولین نشست اهداکنندگان که با میزبانی کویت در ژانویه 2013 برگزار شد، موفقیت‌های بسیاری را رقم زد.

احمد بن حلی عنوان داشت: تعدادی از کشورها در این نشست برای کاهش رنج‌های آوارگان سوری تعهداتی دادند و سازمان ملل و سازمان‌های امدادرسانی در نتیجه برگزاری این نشست از حمایت‌های بسیاری برخوردار شدند تا به کاهش رنج‌های مردم سوریه کمک کنند.

وی افزود: رایزنی‌ها و تماس‌ها با صباح الخالد الحمد الصباح، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کویت در خصوص نشست اهداکنندگان که به میزبانی این کشور برگزار می‌شود، ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها