کد خبر: ۱۸۷۸۴۵
زمان انتشار: ۲۱:۲۱     ۱۸ آذر ۱۳۹۲
مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی می‌گوید مشکلی با محمد بنا ندارد و سال‌ها با یکدیگر رفیق بوده‌اند.

حسن بابک که پس از 7 سال دوری از کشتی، به عنوان مدیر تیم‌های ملی به کشتی فرنگی بازگشته است، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که کشتی فرنگی داشت و با در نظر گرفتن اینکه زمان کمی تا جام جهانی داریم، شورای فنی و شخص رسول خادم با من صحبت کردند که در نهایت این مسئولیت را پذیرفتم.

وی در مورد انتخاب محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: من و بنا با یکدیگر رفیق هستیم و بهترین گزینه برای سرمربی‌گری تیم ملی بزرگسالان محمد بنا بود. این یک تصمیم منطقی بود تا سروسامانی به کشتی فرنگی داده شود. البته هنوز شخصا صحبتی با بنا نداشته‌ام که البته احتیاجی هم نبود چون هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد و سال‌ها در کنار یکدیگر بوده‌ایم. شرح وظایف نیز کاملا مشخص خواهد بود.

سرمربی تیم ملی در المپیک آتن، ادامه داد: با توجه به تفکرات خادم و تجربیاتی که ما داشتیم، صلاح بر این است تا هرچه می‌توانیم از آدم‌های قوی و بزرگ استفاده کنیم. با این کار می‌توانیم آینده کشتی را تضمین کنیم تا دیگر تیم ملی به دو سه نفر خلاصه نشود که پشتوانه هم نداشته باشیم. به اعتقاد من روزهای خوبی در انتظار کشتی فرنگی ایران خواهد بود.

حسن بابک در المپیک آتن

بابک در مورد جدایی خود از محمد بنا پس از مسابقه‌های جهانی 2006 و در پاسخ به این سوال که آیا در آن زمان مشکلی بین شما وجود داشت؟ گفت: چه مشکلی می‌تواند بین من و بنا باشد؟ اگر من با بنا مشکلی داشتم او را به عنوان اولین گزینه سرمربی‌گری معرفی نمی‌کردم. ما سال‌ها در تیم ملی بوده و با یکدیگر رفیق هستیم. بالاتر از همه اینکه، همه‌ی ما کشتی را دوست داریم و هدف اعتلای کشتی است. روزی که محمد بنا به ایران آمد، خودم او را به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان پیشنهاد کردم و در سال 2006 نیز با یکدیگر در تیم ملی بزرگسالان کار کردیم. بنا هم در این چند سال زحمت زیادی کشیده و کارنامه بسیار خوبی دارد.

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم مجموعه‌ای را تشکیل دهیم که کاروان کشتی فرنگی را به حرکت درآوریم. کشتی قائم به فرد نیست اما اگر مجموعه قوی باشد می‌شود کارهای بزرگی انجام داد. با توجه به بضاعتی که فدراسیون کشتی دارد همه باید در چارچوب تعیین شده‌ای کار کنند تا موفقیت حاصل شود. تا چند روز دیگر نیز شرح وظایف همه از جمله سرمربی، مربی، مدیر تیم‌های ملی و شورای فنی مشخص می‌شود. در کشتی منافع شخصی وجود ندارد و همه باید در جهت منافع ملی کار کنند. در کل، سلیقه‌ها مهم نیست بلکه مهم هدف مشترکی است که داریم و آن اعتلای کشتی فرنگی ایران است.

بابک در پایان گفت: این شروع جدیدی برای کشتی فرنگی با فدراسیون جدید است که امیدوارم مطبوعات و رسانه ملی نیز کمک کنند تا بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها