کد خبر: ۱۸۷۸۱۶
زمان انتشار: ۲۰:۴۶     ۱۸ آذر ۱۳۹۲
رئیس ائتلاف مخالفان سوریه با اشاره به سفر قریب‌الوقوعش به روسیه گفت: می‌روم که مسئولان مسکو را قانع کنم منافعشان با نظام بشار اسد محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با خبرگزاری کویت تاکید کرد: مسئولان روسیه از من برای سفر به مسکو دعوت به عمل آوردند و من نیز تصمیم دارم این دعوت را قبول کنم تا مسکو را قانع کنم که منافع این کشور با حمایت از ملت سوریه و نه نظام بشار اسد(رئیس جمهوری سوریه) تحقق می‌یابد.

وی در ادامه افزود: من این دعوت را قبول کردم ولی به خاطر برخی مسائل نتوانستم به مسکو سفر کنم اما به زودی به آنجا سفر خواهم کرد.

الجربا بار دیگر آمادگی ائتلاف مخالفان سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو2 را در اعلام کرد و گفت: ما در 20 روز اخیر جلسه‌ای برگزار کردیم و طی آن توافق کردیم که در راستای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های ملت سوریه در کنفرانس ژنو 2 شرکت کنیم.

وی تاکید کرد: ما با توافق وزرای خارجه 11 کشور حامی مخالفان سوریه در لندن پیشنهادهایی به این گروه دادیم که از جمله آن‌ها ایجاد گذرگاه‌های انسانی است که تاکنون هیچ اقدام مثبتی برای بازگشایی آن‌ها صورت نگرفته است و به عقیده من در صورت انجام این اقدام راه را برای موفقیت ژنو2 هموار می‌کند.

الجربا در ادامه افزود: براساس توافق‌های صورت گرفته در لندن، گفت‌وگوها در ژنو 2 در محدوده زمانی مشخص انجام خواهد شد تا به تشکیل دولتی انتقالی و دارای ساختار اجرایی واقعی با همکاری نیروهای امنیتی، ارتش، سازمان اطلاعات و دستگاه قضایی بینجامد و بشار اسد هیچ گونه نقشی در مرحله انتقالی نخواهد داشت و دولت جدید به حکومت دموکرات‌ و راه حل سیاسی می‌انجامد.

وی زمان سفر خود به مسکو را مشخص نکرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها