کد خبر: ۱۸۷۸۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۱۸ آذر ۱۳۹۲
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران معتقد است که تيمش بايد نشان دهد که در حد و اندازه‌هاي شرکت در رقابت‌هاي جام‌جهاني است.
به نقل از سايت الجزايري «Le Buteur»، کارلوس کي‌روش، دستيار سابق سر الکس فرگوسن در منچستريونايتد که پيش از اين هدايت تيم‌هاي رئال مادريد و پرتغال را در دست داشته است؛ اکنون سرمربي تيم ملي فوتبال ايران است. ايران با صدرنشيني در گروه خود در مسابقات مقدماتي جام‌جهاني جواز حضور در برزيل را دريافت کرد و در اين مسير مقابل کره‌جنوبي، حريف الجزاير در رقابت‌هاي جام‌جهاني به برتري رسيده است.

آيا از قرعه خودتان و هم‌گروهي با آرژانتين، بوسني و هرزگوين و نيجريه راضي هستيد؟

هر قرعه‌اي که به ما مي‌افتاد را بايد مي‌پذيرفتيم. کسي ما را مدعي نمي‌داند و شايد اين بهتر باشد. مي‌دانم که همه تيم‌ها دوست داشتند ما در گروهشان قرار بگيريم و اکنون به عهده ما است که نشان دهيم در حد و اندازه‌هاي جام‌جهاني هستيم.

 الجزاير در گروهش با يک حريف آسيايي به نام کره‌جنوبي ديدار خواهد کرد؛ در حالي که ايران مقابل تيم آفريقايي نيجريه به ميدان مي‌رود. آيا مي‌توانيم انتظار يک ديدار دوستانه ميان ايران و الجزاير در ماه مي را داشته باشيم تا به هر دوتيم امکان هماهنگي با شيوه بازي حريفش را بدهد؟

شايد. چرا که نه؟ هنوز براي ديدارهاي تدارکاتي برنامه‌ريزي نکرده‌ايم بنابراين نمي‌توانيم در حال حاضر چيزي درباره آن بگويم.

الجزاير در گروهش با بلژيک، کره‌جنوبي و روسيه ديدار مي‌کند؛ آيا مي‌تواند به دور دوم صعود کند؟

از لحاظ منطقي بلژيک و روسيه، حداقل روي کاغذ قوي‌ترين تيم‌هاي گروه هستند. اين به معناي آن نيست که همين اتفاق خواهد افتاد بلکه سخت است که الجزاير را مدعي بدانيم.

به دليل هم‌گروهي با تيم ملي کره‌جنوبي اين تيم را مي‌شناسيد. در دو ديدار اين تيم را شکست داديد. آيا فکر مي‌کنيد بتواند الجزاير را شکست دهد؟

کره‌جنوبي با تيم‌هاي ديگر تفاوت زيادي دارد. از روي تجربه‌ام اين حرف را مي‌زنم زيرا بسيار جدي کار مي‌کنند. به خاطر داشته باشيد که آنها به محض اينکه در تابستان جواز حضور در رقابت‌هاي جام‌جهاني را به دست آوردند، برنامه تدارکاتي خود را براي اين بازي‌ها شروع کردند. آنها ديدار دوستانه برگزار کرده‌اند. علاوه بر اين اين تيم در کار گروهي بسيار عالي بازي مي‌‌کند. شما کار آساني مقابل آنها نخواهيد داشت. حرف من را باور کنيد.

آيا مي‌خواهيد بگوييد کره‌جنوبي مدعي صعود است؟

من اين حرف را نزدم. فقط گفتم که اين تيم جام‌جهاني را بسيار جدي گرفته است و قبل از همه تيم‌ها برنامه تدارکاتي خود را شروع کرده است. از آنجايي که اکثر بازيکنان اين تيم در کره هستند، سرمربي آنها مي‌تواند هر موقع که بخواهد آنها را جمع کند و اين توضيح مي‌دهد که چگونه آنها تاکنون ديدارهاي دوستانه زيادي برگزار کرده‌اند. کره‌اي‌ها مي‌خواهند تا جايي که مي‌توانند در اين مسابقات جلو بروند.

 آيا مي‌دانيد که در حال حاضر بين فدراسيون فوتبال پرتغال و الجزاير براي برگزاري ديدار دوستانه در مارس گفت‌ و‌گوهايي در جريان است؟

نه. نمي‌دانم. آيا برگزاري اين ديدار جدي است؟

بله خيلي جدي است. آيا فکر مي‌کنيد اين مسابقه براي پرتغال فايده دارد؟

مسابقه مي‌تواند مفيد باشد. از هر حريفي درسي ياد مي‌‌گيريد. اگر پرتغال در نظر دارد که چنين ديداري برگزار کند، ممکن است که اين مسابقه برايشان مفيد باشد.

 آيا وحيد هليلهودزيچ، سرمربي الجزاير را مي‌شناسيد؟

اسمش را شنيده‌ام اما شخصا با او آشنايي ندارم.

 آيا تيم ملي الجزاير را مي‌شناسيد؟

اعتراف مي‌کنم که درباره تيم ملي فعلي اين کشور اطلاعات زيادي ندارم. مدت زيادي است که مسابقه‌اي از الجزاير نديده‌ام. مي‌توان گفت که ويژگي‌هاي بازي الجزاير را بر اساس تکنيک، انگيزه و سرعتشان مي‌شنانم.

اسلام سليماني، يکي از بازيکنان ملي‌پوش الجزاير هنوز در باشگاه اسپورتينگ پرتغال بازي مي‌کند. بايد او را بشناسيد. درست است؟

در حقيقت چيز زيادي از او نشنيده‌ام. من به عنوان سرمربي تيم ملي ايران نمي‌توانم همه اخبار فوتبال پرتغال را دنبال کنم. همان طور که گفتم با تيم فعلي الجزاير آشنا نيستم.

عجيب است زيرا پرتغال و الجزاير ارتباطات فوتبالي خوبي پس از فوت ماجر در کشور شما با هم دارند.

(مي‌خندد) بله؛ درست است. ماجر يکي از برترين‌هاي فوتبال پرتغال بود و به همين دليل است که در آنجا تا اين حد به فوتبال الجزاير احترام مي‌گذارند. من يکي از شيفتگان بازي او بودم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها