کد خبر: ۱۸۷۷۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۸ آذر ۱۳۹۲
نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به تفرقه افکنی برخی از رجال سیاسی گفت: آیا این آقایان اجازه اندازه‌گیری سفره‌هایشان را می‌دهند؟!

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یزد، بیرانوند شب گذشته در نشست دانشجویی 16 آذر در دانشگاه یزد، با اشاره به تاریخچه  و اتفاقات سال 32 گفت: دانشجوی 16 آذر 32 همچون دانشجوی امروز دغدغه خاطر داشت و با فدا کردن جان خود در برابر استکبار ایستاد.


وی با اشاره به استفاده کشورمان از انرژی صلح آمیز هسته ای گفت: ما مطلقا به دنبال سلاح هسته ای نبوده ایم و نخواهیم بود و معتقدیم سلاح هسته ای قدرت نمی آورد؛ زیرا در این صورت شوروی با وجود منابع زیاد هسته ای و بمب های هسته ای دچار فروپاشی نمی شد و معتقدیم سیستم های امروز ما  در صنایع هسته ای شاهکار دانشمندان این مرز و بوم است.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورتی چرخ زندگی مردم می چرخد که تولید انرژی و استفاده از سرریز صنعتی انرژی هسته ای صورت گیرد که بایستی برای بدست آوردن و نگهداری آن تلاش های زیادی انجام شود.


بیرانوند افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات بر دو خط قرمز خارج نشدن اورانیوم غنی شده 20 درصد و عدم توقف غنی سازی در کشور تاکید کردند که این نشان از اثبات حاکمیت ماست و در صورتی که غیر از این ها صورت گیرد این حق حاکمیت ما نقض خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ما 19 هزار سانتریفیوژ را با معجزه دستان جوانانمان در نطنز و فردو بوجود آورده ایم که همگی آنها در راستای اهداف صلح آمیز بوده است؛ اما در این مذاکرات 9000 از آنها معطل شدند و ارتقای دستگاه ها به درجه 2 نیز متوقف شد.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما اگر هوشیار نباشیم و دست خود را خالی کنیم معلوم نیست که آنها بعد شش ماه از ما چه چیزی بخواهند.


بیرانوند بیان کرد: برخی افراد و مسئولان با القای هزینه سنگین انرژی هسته ای برای کشور سعی بر دادن امتیاز به بیگانگان هستند که باید به آنها هشدار داد ما هرگز حافظه تاریخی خود را از دست نمی دهیم و آیا شما کودتا و کشتار مردم بر فراز خلیج فارس را از یاد برده اید.


وی خطاب به برخی از رجال سیاسی تصریح کرد: تقدیم بیش از 200 هزار شهید به دلیل طول و عرض سفره مردم نبوده است و آیا سفره شما رجال سیاسی نیز همراه با طول و عرض سفره مرد تغییر می کند و یا اینکه این سفره ها قابل اندازه گیری نیست و امروز نیز نگران برخی افراد هستیم که اجازه اندازه گیری سفره هایشان را به مردم نمی دهند و دم از سفره های مردم می زنند.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما هیچ اعتمادی به غرب نداریم و نگران شش ماه بعد این مذاکرات می باشیم و معتقدیم که حتما آنها در آینده سراغ موشک های ما می روند و می گویند که شما چه نیازی به موشک های دوربرد دارید و حتما باید هوشمندانه عمل کنیم.
 

بیرانوند افزود: آنها خودشان هم می دانند که ایران دنبال سلاح هسته ای نیست و هسته ای فقط بهانه ای برای فشار بر ما می باشد ولی ما نیز باید توجه داشته باشیم که الان برگهای برنده ما منحصر به انرژی نیست، بلکه در بخش های دیگر نیز این پیشرفت ها صورت گرفته است.


وی ادامه داد: ما در سطح دیپلماسی در منطقه به نقطه ای رسیده ایم که گروه های معارض در سوریه شامل ارتش آزاد وابسته به ترکیه، قطر و مصر به تنگ آمده اند و درخواست معامله با ما نیز داده اند که این نشان از قدرت جمهوری اسلامی است.


نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: تک تک ما در برابر وحدت ملی مسئولیم؛ زیرا دشمن یکی از اهداف خودش را بر هم زدن وحدت ملی ما قرار داده و از هر وسیله ای برای رسیدن به آن نیز بهره می جوید و باید توجه داشت که این دوره، دوره سختی است زیرا ما در جنگ نظامی بر دشمن پیروز شده ایم و درعرصه سیاسی نیز شاهد قدرت روز افزون هستیم.


بیرانوند گفت: آمریکایی ها همه دنیا را یکجا می خواهند و با کسی هم تقسیم نمی کنند و ما نیز با دادن امتیاز سیاسی هرگز پیروز نخواهیم شد؛ زیرا هیچ سقفی از نظر آنها وجود نخواهد داشت.


وی بیان کرد: مشکل اقتصادی ما جز با تکیه بر داشته های خود حل نخواهد شد و مذاکرات امروز ما نیز فقط در رابطه با هسته ای بوده است و بخش مهمی از مشکل ما این است که برخی اشخاص فاسد دستشان به بیت المال می رسد و چپاول می کنند که باید آنها را مدیریت کرد.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا در چهار حوزه مشکل اساسی با ما دارد که شامل حمایت ما از نهضت های آزادی بخش، حاکمیت ارزش های اسلامی در جهان، اعمال ضوابط دینی و استفاده از حقوق هسته ای می شود.
 


این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما معتقدیم توانمندی تیم مذاکره کننده خود را باید تقویت کنیم، هرچه قدر هم می توانیم شکاف ها، تله ها و حفره ها را کاهش دهیم؛ زیرا تیم مقابل ما متخصص کلاه گذاری هستند تا جایی که امام (ره) گفتند که شوروی را هم بازی دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها