کد خبر: ۱۸۷۵۷۹
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۱۷ آذر ۱۳۹۲
ستاره ایرانی تیم ملی در فوتبال هلند با بیان اینکه نباید از الان ذهن‌مان را درگیر مسی کنیم، گفت: اگرچه دوست داشتم با هلند و پرتغال هم‌گروه شویم اما الان تیم ملی پتانسیل صعود را دارد.

علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره قرعه‌ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 اظهار کرد: انتظار می‌رفت که با یک تیم خوب از آمریکای جنوبی همگروه شویم و این تیم‌ها قطعا در هر مسابقه‌ای برای برد به میدان می‌آید. آرژانتین در تمام پست‌ها از بهترین بازیکنان دنیا بهره می‌برد. همچنین دو تیم بوسنی و نیجریه هم تیم‌های قدرتمندی هستند اما با این حال معتقدم اگر تیم ایران شرایط خوبی در جام جهانی داشته باشد می‌تواند نتایج موفقیت‌آمیزی بگیرد.

** باید فرصت‌های از دست رفته برای تیم ملی را جبران کنیم

وی در پاسخ به اینکه چقدر به صعود تیم ملی از گروهش امیدوار هستید، تصریح کرد: تمام تیم‌هایی که به جام جهانی آمده‌اند قدرتمند هستند. شاید بگویند بوسنی از گروه آسانی توانسته به جام جهانی راه یابد یا نیجریه قدرت ادوار گذشته جام جهانی را ندارد اما آنها اگر قوی نبودند نمی‌توانستند در جام جهانی باشند. باید تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم و بازی‌های تدارکاتی متعددی برگزار کنیم. زمانی که تیم‌های مختلف در دنیا حتی تیم‌های آسیایی بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دادند، تیم ملی ایران درگیر رقابت‌های انتخابی جام ملت‌ها بود اما از الان به بعد باید جبران فرصت‌های از دست رفته را هم داشته باشیم. بزرگترین‌های فوتبال دنیا به میدان می‌آیند و تیم ما باید نماینده خوبی برای ایران باشد.

** نباید از الان ذهن‌مان را درگیر مسی کنیم

جهانبخش از تقابل ملی‌پوشان ایران برابر لیونل مسی و اینکه از الان خیلی‌ها صحبت‌ از روبرو شدن با این بازیکن می‌کنند، به ایسنا گفت: روبرو شدن با تیم آرژانتین و مسی شانس بزرگی است که نصیب ملی‌پوشان ایران شده است اما این فکر خوبی نیست که بخواهیم مدام ذهن‌مان را درگیر اسم مسی بکنیم. اگرچه او بهترین بازیکن دنیاست اما باید راه حل مقابله با تیم او را پیدا کنیم. آرژانیتن ستاره‌های متعددی دارد که همه آنها یک تیم قدرتمند ساخته‌اند.

** تیم ملی پتانسیل صعود از گروهش را دارد

وی افزود: اینکه افتخار کنیم مقابل مسی قرار می‌گیریم تفکر جالبی نیست و فکر می‌کنم تفکر ما باید برگزاری بهترین اردوها برای آماده‌سازی تیم ملی باشد. ما باید هم به لحاظ فنی و هم بدنی توانایی روبرو شدن با این تیم‌های بزرگ را داشته باشیم. حتی تیمی مثل نیجریه هم بازیکنان فیزیکی فوق‌العاده‌ای دارد که از الان باید برای مقابله با آنها برنامه داشت. با در نظر گرفتن شرایط همه هم‌گروه‌هایمان معتقدم تیم ایران پتانسیل صعود به مرحله بعدی را دارد چون کادر فنی بین‌المللی ما تجربه‌ زیادی دارند و تیم ملی هم از بازیکنان توانمند و باانگیزه متعددی تشکیل شده است.

** دوست داشتم با هلند و پرتغال همگروه شویم

مهاجم جوان تیم ایران در پاسخ به اینکه پیش‌بینی خودتان از همگروه‌های ایران چه بود نیز خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کردم با 2 تیم خیلی خوب روبرو شویم و فکر می‌کنم این شانس را هم آوردیم که در آخرین لحظات از میان سه تیم روسیه، پرتغال و بوسنی با بوسنی همگروه شدیم. شخصا دوست داشتم با هلند و پرتغال در یک گروه باشیم چون سبک پرتغال شبیه فوتبال ماست و ستاره‌ای چون رونالدو را هم دارد که متاسفانه چنین نشد. همینطور هلند که اکنون در این کشور بازی می‌کنم. نهایتا گروه‌مان نسبت به آنچه پیش‌بینی کردم کمتر سخت است.

** میل به پیشرفت دارم و می‌خواهم در جام‌جهانی بدرخشم

جهانبخش در واکنش به اینکه برخی کارشناسان معتقدند شما می‌توانید ستاره و پدیده تیم ایران در جام جهانی باشید نیز به ایسنا گفت: همه بازیکنان در جام‌جهانی می‌جنگند تا بهترین باشند. همه تلاش می‌کنند و طبیعتا من هم دوست دارم در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد تا عملکرد خوبی را به نمایش بگذارم. بازیکنان جوان زیادی برای درخشش در جام جهانی انگیزه دارند چون بزرگترین ویترین فوتبال دنیا پیش‌روی آنهاست. هر بازیکنی که بخواهد پیشرفت کند، جام جهانی بهترین فرصت برای اوست و در فوتبال ما هم بسیاری از بازیکنان پس از حضور تیم ملی در جام‌های جهانی توانستند لژیونر شوند. من بازیکنی هستم که میل زیادی به پیشرفت دارم و امیدوارم با مناسب بودن شرایط بتوانیم بیشترین توانم را در خدمت تیم ایران بگذارم و بدرخشم.

** یک پنالتی گرفتم اما با بدشانسی باختیم

بازیکن تیم نایمخن هلند درباره شکست دو بر صفر تیمش در بازی دیشب مقابل اترخت، تصریح کرد: بازی خوبی انجام دادیم. کل تیم در نیمه اول بازی قابل قبولی مقابل حدود 20 هزار هوادار تیم میزبان انجام دادند و شانس‌های گلزنی متعددی بدست آوردیم. اما متاسفانه در نیمه دوم پس از اخراج کاپیتان‌مان شرایط روحی بازیکنان افت کرد و گل اول را دریافت کردیم. با اینکه 10 نفره بودیم می‌توانستیم جبران کنیم تا جایی که من در دقیقه 75 توانستم یک پنالتی به سود تیمم بگیرم اما متاسفانه یکی از بازیکنان‌مان این پنالتی را به هدر داد. چنین شرایطی باعث افت روانی دوباره تیم و سرانجام گل دوم حریف شود هرچند پیش از آن ما به حمله رفته بودیم تا گل خورده را جبران کنیم.

** نایمخن راضی به جدایی من نیست

وی در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد جدیدی دریافت کردید و احتمال جدایی از نایمخن در نیم‌فصل دوم وجود دارد نیز به ایسنا گفت: امسال اولین سالی است که به فوتبال اروپا آمدم و با نایمخن قرارداد 3 ساله بستم. با وضع موجود بعید می‌دانم اگر پیشنهادی باشد نایمخن موافق با جدایی من باشد. به هر حال آنها دوست دارند حداقل یک فصل از اولین حضورم در تیم‌شان بگذرد. ضمن اینکه جام جهانی هم عرصه درخشش بازیکنان است و آنها به این فکر هستند ممکن است پس از آن بازی‌ها پیشنهادهای بهتری برای من دریافت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها