کد خبر: ۱۸۷۳۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۱۷ آذر ۱۳۹۲
حدود ۳ سال است که خرید قابل توجهی در بازار صورت نگرفته است ؛ در حال حاضر سالانه نیاز به ۱.۵ میلیون واحد مسکونی شامل ۱ میلیون برای زوج های جوان، ۲۵۰ هزار برای بافت های فرسوده و ۲۵۰ هزار برای حوادث غیرمترقبه نیاز است.
به گزارش 598، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن در خصوص آینده قیمت مسکن گفت: به نظر من اگر قرار بود اتفاق خاصی در بازار رخ دهد، تا الان صورت گرفته بود.
مجتبی بیگدلی در گفتگو با تراز گفت: همه انتظار داشتند فردای توافق هسته ای دلار کاهش بیابد و تاثیر خود را در بازار بگذارد ولی این گونه نشد ؛ بازار در انتهای رکود قرار دارد.
وی گفت: به اعتقاد من تقاضایی در بازار وجود ندارد که اگروجود داشته باشد به بازار فشار زیادی وارد می شود اما این گونه نیست .
بیگدلی با بیان اینکه حدود ۳ سال است که خرید قابل توجهی در بازار صورت نگرفته است  تصریح کرد: در حال حاضر سالانه نیاز به ۱.۵ میلیون واحد مسکونی شامل ۱ میلیون برای زوج های جوان، ۲۵۰ هزار برای بافت های فرسوده و ۲۵۰ هزار برای حوادث غیرمترقبه نیاز است.
وی تاکید کرد: رکود موجود در بازار آرامش قبل از طوفان است.
رییس انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه در دوران رکود، عموما دولت ها با ارائه تسهیلات خرید و ساخت و ساز از بخش تولید حمایت می کنند، افزود: متاسفانه نه دولت قبلی و نه دولت فعلی هیچ اقدامی در این زمینه نکرده اند.
وی با اشاره به طرح مسکن اجتماعی خاطرنشان کرد: این طرح قبلا نیز تجربه شد ولی با شکست روبرو بود لذا عملا دولت جدید هیچ برنامه ای را تاکنون برای مسکن ارائه نکرده است.
وی کاهش قیمت ها در بازار مسکن را مانند فنر فشرده شده ای توصیف کرد و گفت: شاید این شرایط حداکثر تا پایان سال جاری ادامه بیابد ولی از آغاز سال بعد با افزایش شدید قیمت ها روبرو خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها