معاون فرهنگی-اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه افزود: برخی مواقع خود مردم هستند که به مرور زمان باعث میشوند یک امامزاده لقب خاصی پیدا کند به عنوان نمونه میتوان به امام زاده صالح اشاره کرد که مردم از آن به عنوان امامزاده صالح تجریش یاد میکنند؛ این در حالی است که در نام امام زاده صالح دیگر تجریش وجود ندارد.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه امامزاده سید محمد در محلی یا روستایی واقع شده بود که مردم این مکان را بیجن تلقی میکردند(یعنی مکانی بدون وجود جن) بر همین اساس امامزاده سید محمد نیز در میان مردم به عنوان امامزاده بیژن رواج یافت.
حجتالسلام شرفخانی از تغییر یافتن القاب امامزاده در زبان محاوره مردم انتقاد کرد و ادامه داد: این مشکل در بسیاری از مکانها وجود دارد که بر همین اساس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به بسیاری از ادارات کل استانها اعلام کرده است که به سمت نهادینه کردن خود اسم امام زادگان پیش بروند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور خاطرنشان کرد:البته رسانهها از جمله صدا و سیما نیز میتوانند نقش غیر قابل انکاری را دراین باره ایفا کنند.
به گزارش فارس، حجتالاسلام عبدالله ولینژاد، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور نیز در این باره اظهار داشته است که طبق این مستندات موجود از این امامزاده در اداره کل اوقاف شهرستان نور، امامزاده بیژن با 14 واسطه به امام سجاد (ع) منتسب است.
وی همچنین بیان میدارد: در شجرهنامه ضیاءالدین کجوری در سال 1373 هجری قمری، نسب این امامزاده بررسی شده است. بر این اساس، شخصی به نام سیدجلالالدین، سه پسر داشت که در زمان معتصم عباسی از ساوجبلاغ کوچ کردند و به کپ سفلی آمدند، اهالی بومی برای حفظ جان این برادران از دست تعقیبکنندگان، آنها را درویش معرفی کردند، حتی هنوز هم عدهای امامزاده بیژن را درویش میدانند.