کد خبر: ۱۸۷۲۴۵
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۱۶ آذر ۱۳۹۲

سرمربی فعلی سایپا و مربی سابق تیم ملی معتقد است قرعه ایران در جام جهانی خوشحال‌کننده بوده و ایران می‌تواند امیدوار باشد که در این مسابقات له نخواهد شد!

انگین فیرات در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ی همگروهی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی در جام جهانی 2014 برزیل اظهار کرد: قرعه بسیار خوبی است. آرژانتین یکی از قدرت‌های جام جهانی بوده و حتی وقتی که تاکتیک‌های خوبی هم استفاده نکند با توجه به ستاره‌هایش می‌تواند مقابل هر تیمی خطرساز شود. با این حال این تیم رقبای سختی برای قهرمانی دارد و ممکن است با وجود داشتن ستاره‌های بزرگ از جام جهانی حذف شود. همچنین همگروهی ایران با آرژانتین می‌تواند فرصت خوبی برای محک باشد.

وی در ادامه در ارزیابی سایر هم‌گروه‌های ایران خاطرنشان کرد: نیجریه قهرمان جام ملت‌های آفریقا بوده اما در حد غنا نیست. این تیم بیشتر فوتبال فیزیکی بازی می‌کند. بازیکنان کی‌روش باید مقابل این تیم دو مهاجم آن را بتوانند مهار کنند. بازیکنانی مثل آمونیکه می‌توانند خطرساز شوند. با این حال معتقدم ایران شانس برد مقابل نیجریه را دارد. بوسنی نیز برای اولین بار به جام جهانی صعود کرده و قطعا در این مسابقات بیشتر از این که حواسشان به نتیجه باشد هیجان حضور در این تورنمنت را خواهند داشت. هم‌چنین به دلیل نداشتن سابقه در جام جهانی، کم‌تجربه خواهند بود و این موضوع می‌تواند برای ایران یک شانس تلقی شود.

سرمربی ترک‌تبار تیم فوتبال سایپا همچنین با اشاره به این‌که همگروهی ایران با نیجریه و بوسنی خوشحال‌کننده است، افزود: این‌که بدانیم در این گروه له نمی‌شویم امیدوارمان می‌کند. این بازی‌ها می‌تواند تمرین خوبی برای ایران باشد چون رقبا آن را ضعیف حساب نمی‌کنند. من امیدوارم ایران در این گروه یکی از بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر بگذارد و شانس ایران را دارد که از بین بوسنی و نیجریه یکی را شکست دهد.

انگین فیرات که سابقه‌ی مربیگری در تیم ملی فوتبال ایران در کنار علی دایی را در کارنامه دارد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که کارلوس کی‌روش چه برنامه‌ای را تا آغاز جام جهانی می‌تواند برای تیمش داشته باشد، تصریح کرد: سرمربی تیم ملی ایران یک مربی حرفه‌ای است و به احتمال زیاد بعد از قرعه‌کشی به دنبال هماهنگی بازی دوستانه با تیم‌هایی که شبیه هم‌گروهی‌های ایران هستند بوده است. برنامه‌ی تیم ملی باید از ماه آینده آغاز شود چون لیگ‌های اروپایی به تعطیلات می‌روند و ایران می‌تواند با آنها بازی دوستانه برگزار کند. باید به این نکته هم اشاره کنم که تیم‌های بزرگ اروپایی از مدت‌ها پیش فیفادی‌های خود را کامل کرده‌اند. با این حال تیم ملی ایران هنوز هم فرصت خوبی برای استفاده از موقعیت پیش‌رو دارد.

وی اضافه کرد: نظر شخصی‌ام این است که تیم ملی فوتبال ایران به جای این‌که از اردوهای طولانی‌مدت استفاده کند می‌تواند با برگزاری منظم لیگ در روزهای باقی‌مانده، بازیکنانش را در سطح خوبی نگه دارد. البته من این حرف را از بیرون از تیم ملی می‌زنم و اطلاعی از مشکلات و برنامه‌های خودشان ندارم. مطمئنم کادر فنی تیم ملی تصمیم‌های خوبی اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، انگین فیرات در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که کدام‌یک از گروه‌های هشت‌گانه جام جهانی را دشوارتر از سایر گروه‌ها می‌داند عنوان کرد: به نظرم گروه B و G از همه دشوارتر باشد. تیم‌های آلمان، اسپانیا و هلند در این گروه‌ها کار سختی پیش‌رو دارند. ضعیف‌ترین گروه را هم گروه H می‌دانم.

سرمربی ترک‌تبار سایپا هم‌چنین درباره‌ی عدم حضور ترکیه در این مسابقات و شانس آلمان برای قهرمانی، به ایسنا گفت: از این‌که ترکیه به جام جهانی صعود نکرد ناراحتم اما من در آلمان بزرگ شده‌ام و بعد از ترکیه طرفدار آلمان و ایران هستم. فکر می‌کنم آلمان در این دوره شانس بالایی برای قهرمانی دارد اما برزیل هم در طرف دیگر میزبان است و نباید از اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی هم غافل شد. با تمام اینها باید شرایط برزیل را هم بسنجیم. آب و هوای این کشور در زمان برگزاری جام جهانی بسیار گرم خواهد بود و این موضوع می‌تواند چند پدیده در مسابقات معرفی کند.

فیرات در بخش دیگری از گفت‌وگویش با ایسنا درباره‌ی تساوی تیمش مقابل راه آهن سورینت در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال توضیح داد: ما در نیمه‌ی دوم بازی بسیار خوب بودیم و در حالی که بهتر از حریف بازی می‌کردیم موقعیت‌های زیادی هم داشتیم. دو پنالتی صد در صد را هم برای ما نگرفتند. در چنین شرایطی مساوی برایمان بسیار ناراحت‌کننده بود.

وی که در بازی دیروز پرسپولیس و ذوب آهن نیز در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود در این‌باره به ایسنا گفت: ما دو هفته بعد با پرسپولیس و سه هفته بعد با ذوب آهن بازی داریم و برای ارزیابی این تیم‌ها به ورزشگاه رفتم. بخصوص ذوب آهن که در فصل نقل و انتقالات تغییرات بسیاری داشته و باید این تیم را از نزدیک آنالیز می‌کردم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها