کد خبر: ۱۸۷۲۲۷
زمان انتشار: ۲۱:۴۰     ۱۶ آذر ۱۳۹۲
وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به بحرین تاکید کرد که کشورش به آنچه "حفظ امنیت منطقه حوزه خلیج فارس" خواند، پایبند است.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در منامه دیدار کرد.

در این دیدار هاگل بر تلاش آمریکا برای حفظ امنیت حوزه خلیج فارس و خاورمیانه تاکید کرد. این مقام ارشد پنتاگون همچنین از کشتی جنگی آمریکا که به منظور رویارویی با حملات موشکی مجهز به سلاح شده، بازدید کرد.

هاگل در بحرین

وزیر دفاع آمریکا قرار است امروز (شنبه) نیز در کنفرانسی مطبوعاتی در منامه دیدگاه‌های امنیتی آمریکا را درباره خاورمیانه مطرح کند.

هاگل و پادشاه بحرین در دیدارشان که در کاخ پادشاهی بحرین در منامه برگزار شد، درباره چالش‌های امنیتی که منطقه خاورمیانه با آن روبروست و توافق اخیر ایران با گروه 1+5 گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین درباره روند اصلاحات در بحرین و لزوم مشارکت تمامی طرف‌ها و احزاب سیاسی بحرین در روند سیاسی این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

چاک هاگل در سخنرانی امروز خود اعلام کرد، آمریکا نیروهای نظامی خود که بیش از 35 هزار سرباز در منطقه خلیج فارس است، در این منطقه نگه خواهد داشت.

وی گفت: به‌رغم امضای توافقنامه با ایران، بیش از 35 هزار سرباز آمریکایی در منطقه خلیج فارس باقی می‌مانند و آمریکا قصد تغییر در میزان نیروها را ندارد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه درها را برای فروش سیستم دفاع موشکی و سایر سیستم‌های تسلیحاتی به گروهی از کشورهای دوست آمریکا در حوزه خلیج فارس باز گذاشت.

هاگل در سخنرانی خود در حضور رهبران این منطقه به طور واضح اعلام کرد: توافق هسته‌ای با ایران بدین معنی نیست که تهدید امنیتی از سوی تهران به پایان رسیده است.

این مقام ‌آمریکایی در سخنانی در یک کنفرانس امنیتی در بحرین گفت: پنتاگون همچنین بر ایجاد توان شرکایش به منزله اجرای حضور نظامی قوی در این منطقه تاکید خواهد کرد. کشورها زمانی قوی‌تر هستند که به طور مشترک علیه تهدیدی مشترک همکاری کنند.

وی با اشاره به این مطلب که "برنامه هسته‌ای ایران یک نگرانی مهم است"، گفت: تهدیدات موشکی دیگر،‌ اقدامات مرتبط با تروریسم و تحرکات دریایی تحریک‌آمیز نیز مایه نگرانی آمریکا و این منطقه است.

همچنین انتظار می‌رود این مقام آمریکایی درخصوص جزئیات تقویت حضور نظامی آمریکا در این منطقه از جمله 35 هزار نیروی دریایی، زمینی و هوایی در خلیج فارس و اطراف آن سخنرانی کند.

این طرح همچنین شامل 10 هزار نیروی ارتش،‌ جت‌های جنگنده پیشرفته، بیش از 40 کشتی، سیستم‌های پیچیده جاسوسی و اطلاعاتی، ایجاد چتر دفاع موشکی گسترده با استفاده از کشتی‌ها،‌ سامانه‌های موشکی پاتریوت و رادارها می‌شود.

وی افزود: ما همچنین بیشترین هواپیماهای جنگنده پیشرفته خود را در سراسر این منطقه مستقر کردیم که شامل جنگنده‌های F-22 می‌شود.

اصلی‌ترین پیشنهادی که هاگل مطرح کرد طرح پنتاگون برای فروش تجهیزات نظامی به شورای همکاری خلیج فارس بود؛ بنابراین شش کشور عضو این شورا می‌توانند به رادارها و سنسورهای پیشرفته و نیز سیستم دفاع موشکی هشدار اولیه دسترسی یابند.

هاگل عنوان داشت: در حالی که آمریکا می‌تواند به کشورهای دیگر نیز این سیستم‌ها را بفروشد اما فروش این سیستم‌ها به کشورهای عضو این شورا این اطمینان را به وجود می‌آورد که آنها می‌توانند به صورت بهتر و سازمان‌یافته‌تر عمل کنند.

وی هم‌چنین تاکید کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس در کنفرانس سالانه وزرای دفاع حضور یابند و گفت که وی تمایل دارد تا این نشست ظرف شش ماه آتی برگزار شود.

همچنین انتظار می‌رود که هاگل به قطر سفر کرده و طی روزهای آتی با رهبران این کشور دیدار کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها