کد خبر: ۱۸۷۱۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۶ آذر ۱۳۹۲
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شعارهای حاشیه ای مراسم شانزده آذر، بر ضرورت محاکمه فتنه گران تاکید کرد.
به گزارش 598، منصور حقیقت پور در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی دانا، با اشاره به مواضع مطرح شده در شعارهای دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی در خصوص فتنه گران و زندانیان سیاسی، گفت: به نظر می رسد هر دو نوع شعار سر داده شده، دارای نوعی افراط بودند و به جای آن باید از محاکمه فتنه گران سخن گفت.

در مراسم روز شانزده آذر در دانشگاه شهید بهشتی برخی از دانشجویان از آزادی زندانیان سیاسی سخن گفتند و برخی دیگر بر ضرورت اعدام فتنه گران منافق تاکید داشتند.


حقیقت پور با اشاره به این شعارها گفت: ما نباید در جای قاضی نشسته و حکم بدهیم. بلکه باید محاکمه دقیق و اصولی فتنه گران باید مد نظر باشد تا همه چیز در محضر دادگاه مورد بررسی و داوری قرار گیرد.
حقیقت پور تاکید کرد: عادلانه ترین حرف، این است که فتنه گران باید محاکمه شوند و سخن گفتن از آزادی و حتی اعدام آنها، با روالی نامعلوم و بدون نظر قاضی و دادگاه، مناسب نیست.


وی همچنین با اشاره به سخنان روحانی مبنی بر این که دانشگاه کارگاه سیاست است، گفت: دانشگاهها را نمی توان از سیاست خالی کرد. اما در سالهای گذشته در مواردی، دانشجویان و دانشگاهها، تبدیل به ابزار جریانات سیاسی شدند که این موضوع به کلیت دانشگاه و فضای علمی آن، ضربه وارد کرد.


نماینده اردبیل در پایان گفت: دانشگاه باید فراتر از جناح ها و گروههای سیاسی باشد و دانشجو نیز باید بتواند در فضای معتدل، و فارغ از جانبداری کورکورانه، حرکت ها و جریانات سیاسی را نقد کند. در غیر این صورت، یک دانشجو با یک فرد، جاهل، هیچ فرقی ندارد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها