کد خبر: ۱۸۷۰۱۳
زمان انتشار: ۰۰:۰۹     ۱۶ آذر ۱۳۹۲
جزییات برامده از خبرهای دریافتی از این حادثه تروریستی حاکی است روز چهارشنبه یک اتومبیل بمب گذاری شده توسط تروریستان در مقابل ساختمان استخبارات عراق منفجر شد و بعد از ان یک گروه مسلح با حمله به ساختمان استخبارات انجارا به اشغال خود دراوردند.
این روزها موج انفجارها و حملات انتحاری شهرهای عراق و به خصوص کرکوک را بیش از پیش در برگرفته و رو به شهرهای کردستان عراق در حال پیشروی است که تا کنون منطقه امنی در دل عراق بوده است.

به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، در اخرین مورد ازاین دست حملات ، تروریستهای تکفیری اداره استخبارات شهر کرکوک را هدف قرار دادند و بعداز ساعتها درگیری مسلحانه و رودررو با نیروهای امنیتی که در نوع خود تازه میباشد 5 شهروند عادی کشته و 60 نفر زخمی شدند.انچه حملات اخیر تروریستان را از دیگر عملیات انها متمایز میسازد نه تنها پیشروی انان به شهرهای کرد نشین بلکه هدف قرار دادن مستقیم ادارات امنیتی ورویارویی با این نیروهاست.این رویکرد جدید تروریستان بیانگر حمایتهای سازمان یافته برخی کشورهای عربی از جمله عربستان میباشد که نه تنها ،امنیت و ارامش مناطق مختلف عراق، بلکه کل منطقه را تهدید میکند و نشان میدهد دشمنان استقرار و امنیت وهمزیستی مسالمت امیز در عراق بر این باورند که کردها همچون یکی از بازیگران صحنه سیاسی عراق و مهره های اصلی امنیت در این کشورنیز بایدهدف قرار بگیرند و بیش از این ارامش در کردستان عراق را بر نمی تابند.

شاید هشدارنیچیروان بارزانی رئیس حکومت اقلیم کردستان عراق بعد از انفجار اخیر کرکوک درباره تغیر عملکرد تروریستان و سیل خروشان تروریستان انتحاری به شهر کرکوک و شهر های کرد نشین نیز دال بر این مدعا باشد.

ادامه این روند نه تنها پروسه سیاسی عراق و سیستم سیاسی این دولت را مورد تهدید جدی قرار داده بلکه تهدیدی برای کشورهای منطقه نیز محسوب میشود که در گام اول هوشیاری، همراهی و همدلی هر چه بیشتراقشار مختلف عراق را می طلبد و در گام بعدی همکاری منطقه ایی عراق با کشورهای هم مرز که خواهان استقرار وثبات در این کشور بوده و منافع مشترکی نیز دارند ضروری است.

جزییات برامده از خبرهای دریافتی از این حادثه تروریستی حاکی است روز چهارشنبه یک اتومبیل بمب گذاری شده توسط تروریستان در مقابل ساختمان استخبارات عراق منفجر شد و بعد از ان یک گروه مسلح با حمله به ساختمان استخبارات انجارا به اشغال خود دراوردند.

افراد مسلح با گروگان گرفتن چند شهروند عادی در یک ساختمان تجاری در مقابل اداره استخبارات کرکوک مستقر شده و درگیری بین نیروهای امنیتی این شهر و افراد مسلح مدتها به طول انجامید.

کارشناسان حوزه امنیت در کردستان عراق بر این اعتقاد هستند که از این به بعد باید انتظار حملات گسترده تر تروریستی را در شهرهایی چون سلیمانیه و اربیل را نیز داشت .

شکی نیست امروزه عراق و سوریه ولبنان در معرض تهدید جدی کمربند تروریستی القاعده قرار دارند که همین چند روز پیش بود که یکی از سران حزب الله را هم در لبنان ترور کردند و این نشان می دهد کشورهای عربی دست به یک جنگ نیابتی بزرگ در منطقه زده اند که قطعا دامن این جنگ کردها را نیز گرفته و به شدت تهدید می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها