کد خبر: ۱۸۶۵۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۱۳ آذر ۱۳۹۲
استاندار تهران گفت:‌ فرمانداران از عضویت در کمیسیون ماده ۱۰۰ که درباره ساخت و سازهای غیرمجاز تصمیم می‌گیرند، ممنوع شدند تا راحت‌تر بتوانند درباره شکایات در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.
سید حسین هاشمی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا، اظهارداشت: با بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور و رونق گرفتن آن، اولویت نخست خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی است که این اقدام در جهت کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه امسال باید حتماً استاندارد سوخت به یورو 4 برسد، افزود: باید اکثر موتورهایی که در شهر تردد می‌کنند به موتورهای برقی تبدیل شوند تا 60 درصد از آلودگی هوا کمتر شود.

وی درباره ممنوعیت فرمانداران در کمیسیون ماده 100 بیان داشت: فرمانداران از عضویت در کمیسیون ماده 100 که درباره  ساخت و سازهای غیرمجاز تصمیم می‌گیرند ممنوع شدند تا راحت‌تر بتوانند به شکایات در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

هاشمی یادآور شد: نمی‌شود که فرمانداران در کمیسیون ماده 100 حکم دهند و هم به شکایت‌ها رسیدگی کنند و این اقدام به نفع مردم و دولت است.

استاندار تهران درباره آخرین تفاهمات با شهرداری تهران در بخش حریم، اظهارداشت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری تهران منعقد شده است، کمیته فنی ‌مابین دفتر فنی استانداری و اداره کل حریم شهرداری تهران در خصوص موضوع حریم و تعیین و تکلیف آن که از واجبات استان استان تشکیل شد.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر هیچکس نمی‌داند حریم تهران کجاست، افزود: اکثر ساخت و سازهای غیر مجاز به دلیل عدم تعیین تکلیف وضعیت حریم در این مناطق صورت می‌گیرد.

وی درباره جلسات مشترک با شهرداری و شورای شهر، اظهارداشت: در آینده نزدیک برای جلسه‌ای مشترک مابین محمد باقر قالیباف،شهردار و احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران به ساختمان شورای شهر تهران می‌روم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها