کد خبر: ۱۸۶۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
 تلفات توفان سهمگين آيرين كه روز گذشته سواحل شرقي آمريكا را درنورديد به 21 نفر رسيد و خسارات مالي وارده در اثر اين توفان تاكنون 7 تا 13 ميليارد دلار برآورد شده است.

به گزارش 598 به نقل از  گروه اقتصاد بين الملل فارس از اي بي سي نيوز، توفان آيرين روز گذشته پس از عبور از كاروليناي شمالي به نيويورك رسيد.

تلفات جاني ناشي از اين توفان تاكنون به 21 نفر رسيده است و خسارت هاي مالي آن نيز تاكنون 7 تا 13 ميليارد دلار برآورد شده است.

فرماندار نيوجرسي پيش بيني كرده است اين رقم به 20 ميليارد دلار برسد اما برخي منابع كارشناسي معتقدند خسارات ناشي از اين توفان به 40 تا 45 ميليارد دلار افزايش خواهد يافت.

وزير امنيت داخلي آمريكا در اين باره گفت: هنوز ميزان خسارت هاي ناشي از توفان آرين مشخص نيست و اين توفان همچنان سواحل آمريكا را تهديد مي كند.

اين توفان خسارت هاي زيادي را به تاسيسات زيربنايي شهرهاي ساحلي وارد كرده است. برق 4.5 ميليون خانه و مكان تجاري در 6 شهر آمريكا در اثر اين توفان قطع شده است. 270 هزار نفر در نيويورك كه پايتخت مالي آمريكا محسوب مي شود در خاموشي فرو رفته اند و اين تعداد در نيوجرسي 460 هزار نفر اعلام شده است.

بر اساس اين گزارش پيش از وقوع توفان شهر نيويورك در تعطيلي كامل فرو رفت اما مقامات محلي اعلام كرده اند از روز دوشنبه فعاليت عادي در اين شهر از سرگرفته خواهد شد در عين حال نظام حمل نقل عمومي نيويورك در بسياري از مناطق اين شهر به دليل جاري شدن سيل همچنان بسته خواهد ماند.

كارشناسان هواشناسي پيش بيني كرده اند طوفان آيرين همچنان به مسير خود در سواحل شرقي آمريكا ادامه دهد و به مناطق پرجمعيت كانكتيكوت، رود و ماساچوست برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها