کد خبر: ۱۸۶۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
با وجود آنكه سه هفته از اعتراضات مردمي انگليس مي‌گذرد و شمار زيادي از معترضين به بهانه‌هاي مختلف دستگير و محاكمه شده‌اند، اما هنوز بازداشت‌ها ادامه دارد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، هفته نامه آبزرور نيز كه به مانند ديگر رسانه‌هاي انگليسي همراستا با دولت اين كشور اعتراضات مردمي را آشوب و غارتگري توصيف مي‌كند در خبري اعلام كرد شخص دومي كه قصد داشت در ناآرامي‌هاي گذشته با خودروي پرسرعت افسران پليس را به قتل برساند، دستگير شده است.
 
بر اساس اين گزارش، فيلم‌ دوربين‌هاي مداربسته اسكاتلنديارد نشان مي‌دهد افسران پليس توسط خودرويي كه سرعت بالا داشت در "والتهام فورست" در شمال شرقي لندن مورد اصابت قرار گرفته‌اند.
 
آبزرور نوشت شخص دومي به اتهام قتلي كه رخ نداده پس از آن دستگير شد كه در تاريخ هشت آگوست (روز دوم اعتراضات) يك خودرو به افسران پليسي كه معترضان را تعقيب مي‌كردند، برخورد كرده است.
 
اين شخص كه 28 سال دارد به مقر پليس لندن منتقل شده و در بازداشت به سر مي‌برد و نفر اول كه 31 ساله است پيش از اين بازداشت شده بود.
 
دستگيري معترضان و ايجاد رعب و وحشت در انگليس براي جلوگيري از اعتراضات جديد ادامه دارد به گونه‌اي كه ديروز نيز در رسانه‌هاي انگليسي اعلام شد حدود 16 هزار نيروي پليس به بهانه جشنوار موسيقي لندن در خيابان‌هاي اين شهر مستقر شده‌اند.
 
همچنين روزنامه انگليسي اينديپندنت ديروز نوشت با توجه به آنكه دادگاه‌هاي انگليس اصرار دارند كه احكام سنگيني را براي معترضان اخير صادر كنند و شمار زندانيان بر اساس آمار جديدالانتشار وزارت دادگستري اين كشور نيز ركورد جديدي زده است، اقوام و وكلاي نوجوانان معترض پشت ميله‌ها از وخيم شدن شرايط صحبت كردند.
 
آنها اعلام كردند معترضان در داخل زندان‌هاي انگليس با خطر حمله از سوي ديگر زندانيان تبهكار، شلوغي بيش از حد و احكام طولاني مواجهند.
 
روزنامه ديلي ميرور انگليس نيز گزارش داد شمار زندانيان انگليس پس از آنكه سه هفته از ناآرامي‌ها گذشته است و صدها نفر همچنان به زندان محكوم مي‌شوند، به ركورد بالايي رسيده است.
 
اين امر باعث افزايش نگراني در اين خصوص شده كه زندان‌هاي بيش از حد شلوغ دچار آشوب خواهد شد و طرح‌هايي در نظر گرفته شده تا مكان‌هاي اضافي ايجاد شود.
 
بر اساس اين گزارش، اكنون 86 هزار و 821 زنداني در انگليس و ولز در زندان‌ها هستند كه هزار و 500 نفر بيش از ظرفيت زنداني وجود دارد.
 
در حالي‌كه نگراني‌هاي گسترده در خصوص افزايش شمار زندانيان و ناتواني سازمان زندان‌هاي انگليس براي نگهداري از آنها وجود دارد، "كريسپين بلانت" مسئول زندان‌هاي انگليس گفت: ما كاملا مطمئنيم كه نظام قضايي و زندان‌ها قادر به پاسخگويي است.
 
بر اساس آماری که وزارت دادگستری انگلیس هفته گذشته منتشر کرد تعداد زندانیان در این کشور پس از اعتراض‌های هفته گذشته رکورد بی‌سابقه‌ای زده است.

بر همین اساس مقامات زندان انگلیس اعلام کردند در تلاش هستند تا محکومین جدید را در زندان‌هایی که ظرفیت آنها اکثر پر شده است، جا دهند.
 
در ادامه صدور احكام سنگين و غيرمتعارف براي معترضان انگليسي دستگير شده يكي از جوانان معترض كه در خلال اعتراضات اخير اين كشور در فيس بوك پيام گذاشته بود به 33 ماه زندان محكوم شد.
 
"اندرسون فرناندز" 21 ساله نيز كه در جريان اعتراضات اخير در شهر منچستر يك بستني را از يك مغازه به سرقت برده و به شخص ديگري داده بود به 16 ماه زندان محكوم شد.
 
بر اساس اين گزارش، حكم 16 ماهه براي فرناندز اين نگراني را افزايش داده است كه عدالت در اين زمينه به هيچ وجه رعايت نشده است.
 
"كالوم مارلي" 20 ساله نيز در منچستر با وجود آنكه چيزي از مغازه‌هاي غارت شده ندزديده بود، به 16 ماه زندان محكوم شده است.
 
پيش از اين نيز دو جوان انگليسي به نام‌هاي "جردن بلكشاو" 20 ساله و "پري ساتكليف" 22 ساله كه هيچ سابقه كيفري نداشتند به دليل استفاده از فيس بوك براي آنچه ايجاد آشوب خوانده شده به تحمل چهار سال حبس محكوم شدند.
 
فعالان حقوق بشر پس از اعلام حكم‌هاي سنگين و غيرمتعارف براي معترضان انگليسي اين اقدام دستگاه قضايي انگليس را نقض حقوق بشر دانستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها