کد خبر: ۱۸۶۳۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۲ آذر ۱۳۹۲
همسویی قابل تامل رسانه‎ حامی شهردار با خط رسانه‎های ضدانقلاب در قبال آیت‎الله جنتی
این سایت که به عنوان یکی از چند سایت، خبرگزاری و روزنامه حامی شهردار تهران در سال‎های گذشته رویکرد طیف سیاسی نزدیک به قالیباف را ترویج می‎کرده است، به بهانه سخنان اخیر آیت‎الله جنتی در نماز جمعه تهران در بیان حکم متناسب با جرم سران فتنه، تلاش کرد با جمع آوری چند جمله از خطبه‎های پرشمار دبیر شورای نگهبان در سال‎های پس از انقلاب، و بکار بردن عبارت «همه خطبه‎های جنجالی آیت‎الله» خوراک لازم رسانه‎های حامی فتنه برای حمله به آیت الله جنتی را فراهم کند.

یکی از سایت‎های نزدیک به شهردار تهران، که سابقه حمله به علمای ربانی و بکارگیری ادبیات زننده در تنظیم اخبار و گزارشات خود را دارد، با انتشار یادداشتی تلاش کرد تا برای آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان نیز پرونده سازی رسانه‎ای کند.

به گزارش رجانیوز، این سایت که به عنوان یکی از چند سایت، خبرگزاری و روزنامه حامی شهردار تهران در سال‎های گذشته رویکرد طیف سیاسی نزدیک به قالیباف را ترویج می‎کرده است، به بهانه سخنان اخیر آیت‎الله جنتی در نماز جمعه تهران در بیان حکم متناسب با جرم سران فتنه، تلاش کرد با جمع آوری چند جمله از خطبه‎های پرشمار دبیر شورای نگهبان در سال‎های پس از انقلاب، و بکار بردن عبارت «همه خطبه‎های جنجالی آیت‎الله» خوراک لازم رسانه‎های حامی فتنه برای حمله به آیت الله جنتی را فراهم کند.

این در حالی است که به دنبال فضاسازی جریانات رسانه‎ای مرتبط با فتنه به بهانه هزارمین روز حصر سران فتنه و تلاش برای فشار به نظام برای رفع حصر مسببین آشوب‎های سال 88، آیت الله جنتی در خطبه‎های نماز جمعه تهران با بیان ادله فقهی و حقوقی، مسببین فتنه و سران فتنه 88 را به دلیل افساد فی الارض مستحق اعدام اعلام کرد که مورد رافت نظام اسلامی قرار گرفته‎اند.

ایشان در بیان ادله فقهی اظهارات خود تصریح کرد: می‌خواهم یک جمله‌ای بگویم تا افرادی که از این روسیاهان دفاع می‌کنند پاسخ آن را بدهند، یکی از عناوینی که در فقه اسلام و قرآن آمده و مجازات آن اعدام است، فساد فی‌الارض است. یک نمونه کوچک این جرم این است که اگر یک چاقوکشی در یک محله چاقویش را به دست گیرد و محله را ناامن کند، به او محارب و مفسد فی‌الارض گفته می‌شود و به حکم اسلام اعدامش می‌کنند. آیا این افراد که 8 ماه کشور را ناامن کردند و چقدر افراد و جوان‌ها را کشتند، چه آتش‌سوزی‌هایی راه انداختند و چه تخریب‌هایی را موجب شدند، مفسد فی‌الارض نیستند که شما از آنان دفاع می‌کنید و خجالت هم نمی‌کشید؟ فعلا این روسیاهان در خانه‌هایشان محسوب شدند، در خانه خودشان امکانات و وسایل زندگی‌شان را دارند، تلویزیونشان را دارند، رفاهیاتشان را دارند ولی در خانه خودشان محبوس هستند که اگر رأفت فوق‌العاده اسلامی نبود، آنان باید اعدام می‌شدند.

پس از بیان این خطبه، جریان رسانه‎ای فتنه با یک هجمه هدفمند و هماهنگ تلاش کرد تا سخنان دبیرشورای نگهبان را تخطئه کند. که به این ترتیب خطبه مذکور دستمایه صدها مقاله و مصاحبه و گفتگوی حامیان نشاندار داخل خارج فتنه شد.

با این حال رسانه‎های نزدیک به شهردار تهران نه تنها تلاشی برای تبیین منطق کلام آیت‎الله جنتی و چرایی لزوم برخورد با سران فتنه نکرده‎اند، بلکه روز گذشته و در اقدامی معنادار با یک پرونده سازی رسانه‎ای تلاش کردند با بازنشر چند اظهار نظر از خطبه‎های پرشمار ایشان، خوراک لازم را برای ادامه حملات جریانات رسانه‎ای حامی فتنه فراهم کنند.

این سایت که پیش از این بارها مقالات و گفتگوهایی با دکتر محسن اسماعیلی یکی از حقوقدانان شورای نگهبان منتشر کرده است، در جدیدترین مطلب خود، عبارات تقطیع شده‎ای از آیت‎الله جنتی را با عنوان «همه خطبه‎های جنجالی آیت‎الله» منتشر کرده است.

این در حالی است که سکوت شهردار تهران و جریانات رسانه‎ای وابسته به آن در ایام فتنه 88 نیز انتقادات و اعتراضات طیف‎های انقلابی را به دنبال داشت به نحوی که این جریانات اعلام کردند سکوت در این برهه حساس و حتی بکاربردن لفظ «کدورت» برای جنجال بزرگی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان فتنه یاد کردند برای جریان مدعی اصولگرایی غیرقابل توجیه و نوعی سیاسی کاری غیرقابل قبول است.

فضاسازی رسانه‎ای اخیر از سوی سایت حامی قالیباف در حالی صورت گرفته است که در هفته‎های اخیر و در دیدار اعضای شورای نگهبان با یک مقام عالیرتبه، این مقام از تعابیر بسیار ویژه برای تمجید از تلاش آیت‎الله جنتی استفاده کرده و حملات رسانه‎ای و سیاسی به ایشان را به دلیل بیان مواضع انقلابی امری طبیعی و قابل انتظار بیان کرده بودند.

پیش از این اقدام رسانه‎ای علیه آیت‎الله جنتی نیز بکارگیری ادبیات زننده و حمله به علما که پس از شکست قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری، در سایت‎های نزدیک به شهردار تهران بشدت بالا گرفته است، انتقادات زیادی را در سطح رسانهها و فضای مجازی به وجود آورد.

گفتنی است شهردار تهران پس از انتخابات اخیر شهردار در شورای شهر که با حواشی و مناقشات گسترده‎ای همراه بود و در حالی که با رای اکثریت اصولگرا موفق به کسب کرسی شهرداری تهران شده بود، بلافاصله به دیدار با سید محمد خاتمی رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها