کد خبر: ۱۸۶۱۴۰
زمان انتشار: ۰۰:۰۵     ۱۲ آذر ۱۳۹۲
محاکمه عامل تیراندازی در شهر قدس و قتل 6 نفردر دادگاه کیفری
گروه حوادث- مرد جنایتکار که در اقدامی‌جنون آمیز با شلیک 1200 گلوله شش نفر را در شهر قدس به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه مدعی شد از جنایت خود پشیمان نیست.
به گزارش خبرنگار قانون، شلیک‌های بی‌هدف مرد 65 ساله‌ در شهر قدس تهران، یکی از مرگبارترین جنایات چند سال اخیر را رقم زد. مرد جنایتکار که مدتی بود با خانواده  و یکی از همسایه‌هایش دچار اختلاف شده بود در یک تصمیم جنون آمیز، با کلاشینکف و 2 اسلحه کمری از خانه خارج شد و همسایه‌ها و اعضای خانواده‌اش را به گلوله بست. در این حادثه خونین مرد مسلح1200 گلوله شلیک  کرد که باعث مرگ  6 نفر و مجروح شدن 11 انسان بی‌گناه شد. مرد سالخورده بعد از حدود 3 ساعت مقاومت سرانجام تسلیم ماموران پلیس شد تا تحقیقات برای رازگشایی این حادثه مرگبار شروع شود.
ساعت 6 عصر یکم شهریور سال 88 صدای شلیک چندین گلوله سوکت خیابان عالمی‌شهر قدس را درهم شکست مرد سالخورده ای که کاملا مسلح بود در آپارتمان 5 طبقه خیابان بی هدف شلیک می‌کرد. اهالی خیابان جانبازان و عالمی‌که از دیدن این صحنه شوکه شده بودند ماجرا را به ماموران پلیس اطلاع دادند. بعد از چند دقیقه پلیس به محل حادثه رسید. آن‌ها بعد از تحقیق از شاهدان حادثه متوجه شدند ضارب یکی از ساکنان قدیمی‌شهر قدس به نام محمد است که با یکی از همسایه‌ها درگیر شده و شروع به تیر اندازی  کرده است.  یکی از مغازه دارها که همه ماجرا را از نزدیک دیده به ماموران گفت:  محمد کنار مغازه‌م نشسته بود. او وقتی یکی از همسایه‌هایش را دید، نمی‌دانم چرا با او شروع به مشاجره کرد. بعد از چند دقیقه محمد به خانه رفت و ما صدای تیراندازی شنیدیم. فکر می‌کنم به افراد خانواده اش هم شلیک کرده. باورم نمی‌شود او این کار را کرده باشد محمد آدم آرامی‌بود.
دستگیری روی پشت بام
ماموران وقتی متوجه شلیک‌های بی‌هدف محمد شدند بلافاصله ساختمانی که او آنجا مخفی شده بود را محاصره و مردمی‌که برای تماشاآنجا جمع شده بودند را پراکنده کردند. پلیس از مرد سالخورده خواست  خودش را تسلیم کند اما او به پشت بام آپارتمان فرار کرد و شروع به تیراندازی به اطراف کرد.
در حالی که مرد مسلح مشغول تیراندازی بود ماموران پلیس خودشان را به داخل آپارتمان رساندند و 11 نفر از ساکنان و رهگذرانی که براثر تیراندازی‌های مرد سالخورده مجروح شده بودند را به بیمارستان منتقل کردند. علاوه براین جسد 6 نفر  که کشته شده بودند هم به پزشکی قانونی منتقل شد.. در نهایت، بعد از 3 ساعت درگیری نیروهای پلیس در عملیات غافلگیرانه قاتل را دستگیر و او را به اداره آگاهی شهریار منتقل کردند. ماموران همچنین 800 گلوله و یک اسلحه کلاشینکف و 2 سلاح کمری را هم کشف و ضبط کردند.
شک داشتم
مرد سالخورده بعد از دستگیری دراداره پلیس لب به اعتراف گشود و گفت"مدتی بود متوجه رفتارمشکوک همسر و دخترم شده بودم فکرمی‌کردم آنها با پسر همسایه ام پنهانی ارتباط دارند این ماجرا مرا خیلی کلافه کرده بود. چند ماه به این طریق گذشت تا اینکه شنبه گذشته جلوی پارکینگ خانه نشسته بودم که متوجه شدم پسر همسایه به همراه پدر و یکی از دوستانش دارند به خانه می‌روند به پدرش تذکر دادم که هرکسی را به مجتمع مسکونی نیاورد اما او در جوابم گفت خانه اش است و اختیارش را دارد. منهم که عصبانی بودم به خانه رفتم و اسلحه را برداشتم و سراغ آنها رفتم اول به پسر همسایه مان شلیک کردم."
محاکمه مرد جنایتکار
ا گذشت 4 سال از این جنایت، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که صبح دیروز به این پرونده در شعبه 74 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عبداللهی رسیدگی شد.
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: محمد متهم به قتل عمدی زهرا، صدیقه، پیام، فاطمه، پوریا و امیرحسین و همچنین مجروح کردن 11 نفر دیگر است که با توجه به محتویات پرونده برای وی درخواست مجازات قانونی دارم. سپس اولیای دم فاطمه و پوریا درخواست قصاص کرده و اولیای دم دیگر قربانیان خواستار دیه شدند.  رئیس دادگاه سپس از مجروحان خواست به طرح شکایت بپردازند که آنها نیز خواستار دریافت دیه شدند. محمد نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه در دفاع از خود گفت: قتل زهرا، صدیقه، پیام و فاطمه را قبول دارم اما پوریا و امیرحسین را من نکشتم. زمانی که شلیک می‌کردم پوریا و امیرحسین از محل تیراندازی فاصله داشتند. متهم به قتل درباره انگیزه اش از  ارتکاب به قتل،گفت: یکی از اهالی ساختمان در خانه اش ماهواره نصب کرده بود و همسر و دخترم تا ساعت 3 شب در خانه آنها بودند. چند بار به همسرم تذکر دادم اما او دست از کارهایش برنمی‌داشت.آن آپارتمان تبدیل به خانه فساد شده بود. روز حادثه با مرد همسایه دعوایم شد و عصبانی سراغ اسلحه ام رفتم. ابتدا یکی از ساکنان را در مقابل در آسانسور مجروح کرده و بعد همسر و دخترم – صذیقه و زهرا-  را کشتم. پیام می‌خواست مانع من شود که او را با شلیک گلوله به قتل رساندم، بعد هم به فاطمه شلیک کردم. اهالی با چوب و چماق به طرفم حمله کردند که مجبور به شلیک به طرف آنها نیز شدم. سپس مجروحان حادثه با رد ادعاهای محمد مدعی شدند در حال فراز از صحنه تیراندازی بودند که محمد به طرفشان شلیک کرده است. یکی از مجروحان گفت:من در کوچه ایستاده بودم. امیر حسین نیز مقابلم بود. محمد گلوله ای به طرف امیرحسین شلیک کرد که تیر از بدن پسر بچه عبود کرد و به زانوی من خورد. یکی دیگر از مجروحان نیز گفت: در حال کمک به مجروحان بودم که محمد به سمتم آمد. سعی کردم فرار کنم اما او به طرفم شلیک کرد. او به طرف ما حمله کرد و حرف‌هایش درباره اینکه ما به او حمله کردیم صحت ندارد.  متهم به قتل نیز در آخرین دفاع خود گفت: از کار خود پشیمان نیستم چون در دفاع از آبرویم این کار را کردم. البته دخترم را بی گناه کشتم. پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها