کد خبر: ۱۸۵۸۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
سازمان‌های محلی در استان قابس تونس از دیروز شنبه هفته خشم و اعتراضات در این منطقه اعلام کرده‌اند؛ در همین حال عناصر معترض سلفی در شهر الکاف به دو مرکز امنیتی در این شهر حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الوفد، اتحادیه‌ها و نهادهای مدنی شهر قابس در اعتراض به عدم رسیدگی دولت به خواسته های شهروندان برای تاسیس دانشکده پزشکی در این شهر از روز شنبه هفته خشم اعلام کردند.

صدها تن دیروز شنبه با تظاهرات مقابل ساختمان استانداری شهر قابس در جنوب تونس شعار می دادند: با داشتن دانشکده پزشکی بر بیماری های ناشی از آلودگی هوا فائق می شویم و تحصن می کنیم تا حقمان را مطالبه کنیم.

استان قابس از چند دهه پیش به خاطر وجود کارخانه ها و کارگاه های تولید مواد شیمیایی در این استان با شدت آلودگی هوا روبه رو است و بر اساس گزارش نهادهای بهداشتی و زیست محیطی شیوع بیماری های سرطانی در این استان به دلیل آلودگی بیش تر است.

حدود صد و پنجاه تن از تظاهرات کنندگان مقابل استانداری قابس اقدام به برپا کردن چادر تحصن کرده و شب را همان جا سپری کردند.

قرار است طی یک هفته 150 نفر روزانه به صورت داوطلبانه در این چادرها که با مجوز قانونی برپا شده اند، حضور داشته باشند تا دولت مجبور شود به خواسته مردم شهر رسیدگی کند.

شهر قابس چهارشنبه گذشته شاهد تظاهرات ده ها هزار نفری مردم شهر برای مطالبه تاسیس دانشکده طب در این شهر بود.

استان الکاف در شمال غرب تونس نیز عصر دیروز شنبه شاهد درگیری بین اعضای جریان سلفی با نیروهای امنیتی در پی حمله این گروه به دو مرکز امنیتی بود.

عناصر سلفی در پی اعتراض به بازداشت 10 سلفی عضو گروه انصار الشریعه  قصد حمله به دو مرکز امنیتی در شهر الکاف و منطقه السرس از توابع الکاف را داشتند.

نیروهای امنیتی برای مقابله با مهاجمان سلفی به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

شهرهای دیگر در جنوب و شمال تونس نیز طی روزهای اخیر شاهد اعتراضات اجتماعی بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها